Show simple item record

dc.contributor.advisorМанојловић, М. Тања
dc.contributor.otherСекулић, Б. Тијана
dc.contributor.otherБочина, Н. Ранко
dc.contributor.otherЦветковић, М. Златко
dc.contributor.otherБошковић Живановић, Романа
dc.creatorБранковић, В. Биљана
dc.date.accessioned2024-11-19T11:42:48Z
dc.date.available2024-11-19T11:42:48Z
dc.date.submitted2024-11-19
dc.identifier.urihttps://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/705
dc.description.abstractРазвој савремених градова и урбани начин живота у последњих неколико деценија донели су собом неумитно ограничавање слободе кретања и простора дечје игре у јавном простору. Одрастање у граду прати низ проблема и околности које деллују спутавајуће на дечји развој. Простор за игру се с размере града своди на изоловане зоне са типизираном опремом, игралиште постаје производ, а деца све више времена проводе у затвореним просторима и на строго усмераваним активностима. Дешава се криза детињства (просторно и социјално гледано) какво смо некад познавали, и то се сигурно одражава на друштво као целину.  Намера аутора је да у овом раду истражи и прикаже развој слободне игре у јавном простору, сагледа узроке њеног постепеног нестајања из савременог урбаног окружења и покуша да понуди један могући правац унапређења градског простора који би град више прилагодио дечјим потребама, а одрастање у граду учинио хуманијим. Теоријско полазиште чини анализа релевантних појава и феномена: игре, детињства у граду, савремених демографских кретања и начина живота у интензивно урбанизованим срединама, начина на који се игра у градском простору развијала, игралишта као њеног уобичајеног просторног оквира, као и примера добре праксе који дизајном и партиципативним планирањем утиру пут граду по мери детета. Хипотеза произашла из истраживања препознаје playborhood концепт низа интервенција мале размере на нивоу „комшилука", који формирањем мреже простора намењених дечјој игри, кретању и дружењу може унапредити и оплеменити окружење у ком деца одрастају. Докторски уметнички пројекат почиње типолошком анализом градске структуре и идентификацијом њених градивних елемената који могу примити садржаје игре или редизајном постати носиоци активности игре. За типолошком анализом следи она пројектантска, као и дефинисање еквивалентне типологије елемената који позивају на игру, међу којима су  одабрани концепти развијени до нивоа идејног пројектантског решења. Осмишљени као универзално примењиви у урбаној средини, елементи игре повезани линеарним интервенцијама дуж дечјих путања трансформишу непосредно окружење у playborhood мрежу – систем игралишних форми које ненаметљиво  редефинишу и обогаћују просторе препознатог потенцијала.  Пројектом приказани поступак трансформације комшилука у „разиграни“ оквир одрастања постаје својеврсна планска алатка, опробана на примеру конкретне урбане микро целине Београда, у последњем сегменту рада.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.sourceФакултет примењених уметностиsr
dc.subjectplayborhood, игра, детињство, град по мери детета, игралиште, урбани дизајнen
dc.titleКа хуманијем урбаном детињству: Примена playborhood концепта у оплемењивању града просторно-уметничкиим интервенцијама"en
dc.typeotheren


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record