dc.contributor.advisor | Лазовић, Мирослав С. | |
dc.contributor.other | Божовић, Никола З. | |
dc.contributor.other | Денић, Десимир Ж. | |
dc.contributor.other | Драмићанин, Мирољуб Д. | |
dc.contributor.other | Јовић, Горан | |
dc.creator | Пољак, Миња Ђ. | |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T08:48:50Z | |
dc.date.available | 2023-10-12T08:48:50Z | |
dc.date.issued | 2024-03-14 | |
dc.date.submitted | 2023-10-03 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/635 | |
dc.description.abstract | У раду се анализира природа савремене иконе у светлу њених бројних „димензија“. Једна од важних равни огледа се у специфичном односу историографског позиционирања иконе унутар теолошких студија и својеврсном одговору актуелне литературе и иконописне праксе. Плодоносни дијалог између византијске традиције и постмодерне културе савременог света ситуира данашњу икону између различитих струјања у науци, тумачећи је и као култни предмет и као слику. Осим теоријског проблематизовања теорије иконе, у раду ће се анализирати и сам сликарски допринос теологији иконе као онеобичавању досадашње теолошке мисли и сликарске праксе. Богата иконографија и развијена симболика у сликарском поступку у служби је апострофирања есхатолошког простора у историјском времену – показивања специфичних односа две важне категорије хришћанства – па ће се у раду показати на који начин ови феномени кореспондирају са савременим научним и практичним праксама. С обзиром на то да је уметничким домашајима и различитим теолошким претпоставкама икона задобила и друге, друштвено-статусне контексте, у раду ће се анализирати и однос публике у галеријским просторима према икони као предмету култа, али и икони као културној потреби. | en |
dc.description.abstract | У раду се анализира природа савремене иконе у светлу њених бројних „димензија“. Једна од важних равни огледа се у специфичном односу историографског позиционирања иконе унутар теолошких студија и својеврсном одговору актуелне литературе и иконописне праксе. Плодоносни дијалог између византијске традиције и постмодерне културе савременог света ситуира данашњу икону између различитих струјања у науци, тумачећи је и као култни предмет и као слику. Осим теоријског проблематизовања теорије иконе, у раду ће се анализирати и сам сликарски допринос теологији иконе као онеобичавању досадашње теолошке мисли и сликарске праксе. Богата иконографија и развијена симболика у сликарском поступку у служби је апострофирања есхатолошког простора у историјском времену – показивања специфичних односа две важне категорије хришћанства – па ће се у раду показати на који начин ови феномени кореспондирају са савременим научним и практичним праксама. С обзиром на то да је уметничким домашајима и различитим теолошким претпоставкама икона задобила и друге, друштвено-статусне контексте, у раду ће се анализирати и однос публике у галеријским просторима према икони као предмету култа, али и икони као културној потреби. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | Икона, есхатологија, вишедимензионалност, простор, време, костим, орнамент, симбол, култ | en |
dc.subject | Икона, есхатологија, вишедимензионалност, простор, време, костим, орнамент, симбол, култ | en |
dc.title | Вишедимензионалност иконе - есхатолошки простор у историјском времену - Вишемедијска инсталација икона и слика | en |
dc.type | other | en |