• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Вишедимензионалност иконе - есхатолошки простор у историјском времену - Вишемедијска инсталација икона и слика

Thumbnail
Отварање
Извештај Комисије (2.390Mb)
Дисертација (7.790Mb)
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о запису
Докторанд:
Пољак, Миња Ђ.
Факултет:
Факултет примењених уметности
Датум одбране:
14-03-2024
Ментор:
Лазовић, Мирослав С.
Чланови комисије:
  • Божовић, Никола З.
  • Денић, Десимир Ж.
  • Драмићанин, Мирољуб Д.
  • Јовић, Горан
Сажетак
У раду се анализира природа савремене иконе у светлу њених бројних „димензија“. Једна од важних равни огледа се у специфичном односу историографског позиционирања иконе унутар теолошких студија и својеврсном одговору актуелне литературе и иконописне праксе. Плодоносни дијалог између византијске традиције и постмодерне културе савременог света ситуира данашњу икону између различитих струјања у науци, тумачећи је и као култни предмет и као слику. Осим теоријског проблематизовања теорије иконе, у раду ће се анализирати и сам сликарски допринос теологији иконе као онеобичавању досадашње теолошке мисли и сликарске праксе. Богата иконографија и развијена симболика у сликарском поступку у служби је апострофирања есхатолошког простора у историјском времену – показивања специфичних односа две важне категорије хришћанства – па ће се у раду показати на који начин ови феномени кореспондирају са савременим научним и практичним праксама. С обзиром на то да је уметничким домашајима и различитим теоло...шким претпоставкама икона задобила и друге, друштвено-статусне контексте, у раду ће се анализирати и однос публике у галеријским просторима према икони као предмету култа, али и икони као културној потреби.

У раду се анализира природа савремене иконе у светлу њених бројних „димензија“. Једна од важних равни огледа се у специфичном односу историографског позиционирања иконе унутар теолошких студија и својеврсном одговору актуелне литературе и иконописне праксе. Плодоносни дијалог између византијске традиције и постмодерне културе савременог света ситуира данашњу икону између различитих струјања у науци, тумачећи је и као култни предмет и као слику. Осим теоријског проблематизовања теорије иконе, у раду ће се анализирати и сам сликарски допринос теологији иконе као онеобичавању досадашње теолошке мисли и сликарске праксе. Богата иконографија и развијена симболика у сликарском поступку у служби је апострофирања есхатолошког простора у историјском времену – показивања специфичних односа две важне категорије хришћанства – па ће се у раду показати на који начин ови феномени кореспондирају са савременим научним и практичним праксама. С обзиром на то да је уметничким домашајима и различитим теоло...шким претпоставкама икона задобила и друге, друштвено-статусне контексте, у раду ће се анализирати и однос публике у галеријским просторима према икони као предмету култа, али и икони као културној потреби.

Кључне речи:
Икона, есхатологија, вишедимензионалност, простор, време, костим, орнамент, симбол, култ / Икона, есхатологија, вишедимензионалност, простор, време, костим, орнамент, симбол, култ
Остали линкови:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/635

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања
 

 

Преглед

Све дисертацијеФакултети и колекцијеАуториМенториЧланови комисијеФакултетАуториМенториЧланови комисије

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања