• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   Početna
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled zapisa
  •   Početna
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Вишедимензионалност иконе - есхатолошки простор у историјском времену - Вишемедијска инсталација икона и слика

Thumbnail
Otvaranje
Извештај Комисије (2.390Mb)
Дисертација (7.790Mb)
umetnički projekat
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisu
Doktorand:
Пољак, Миња Ђ.
Fakultet:
Факултет примењених уметности
Datum odbrane:
14-03-2024
Mentor:
Лазовић, Мирослав С.
Članovi komisije:
  • Божовић, Никола З.
  • Денић, Десимир Ж.
  • Драмићанин, Мирољуб Д.
  • Јовић, Горан
Sažetak
У раду се анализира природа савремене иконе у светлу њених бројних „димензија“. Једна од важних равни огледа се у специфичном односу историографског позиционирања иконе унутар теолошких студија и својеврсном одговору актуелне литературе и иконописне праксе. Плодоносни дијалог између византијске традиције и постмодерне културе савременог света ситуира данашњу икону између различитих струјања у науци, тумачећи је и као култни предмет и као слику. Осим теоријског проблематизовања теорије иконе, у раду ће се анализирати и сам сликарски допринос теологији иконе као онеобичавању досадашње теолошке мисли и сликарске праксе. Богата иконографија и развијена симболика у сликарском поступку у служби је апострофирања есхатолошког простора у историјском времену – показивања специфичних односа две важне категорије хришћанства – па ће се у раду показати на који начин ови феномени кореспондирају са савременим научним и практичним праксама. С обзиром на то да је уметничким домашајима и различитим теоло...шким претпоставкама икона задобила и друге, друштвено-статусне контексте, у раду ће се анализирати и однос публике у галеријским просторима према икони као предмету култа, али и икони као културној потреби.

У раду се анализира природа савремене иконе у светлу њених бројних „димензија“. Једна од важних равни огледа се у специфичном односу историографског позиционирања иконе унутар теолошких студија и својеврсном одговору актуелне литературе и иконописне праксе. Плодоносни дијалог између византијске традиције и постмодерне културе савременог света ситуира данашњу икону између различитих струјања у науци, тумачећи је и као култни предмет и као слику. Осим теоријског проблематизовања теорије иконе, у раду ће се анализирати и сам сликарски допринос теологији иконе као онеобичавању досадашње теолошке мисли и сликарске праксе. Богата иконографија и развијена симболика у сликарском поступку у служби је апострофирања есхатолошког простора у историјском времену – показивања специфичних односа две важне категорије хришћанства – па ће се у раду показати на који начин ови феномени кореспондирају са савременим научним и практичним праксама. С обзиром на то да је уметничким домашајима и различитим теоло...шким претпоставкама икона задобила и друге, друштвено-статусне контексте, у раду ће се анализирати и однос публике у галеријским просторима према икони као предмету култа, али и икони као културној потреби.

Ključne reči:
Икона, есхатологија, вишедимензионалност, простор, време, костим, орнамент, симбол, култ / Икона, есхатологија, вишедимензионалност, простор, време, костим, орнамент, симбол, култ
Ostali linkovi:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/635

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja
 

 

Pregled

Sve disertacijeFakulteti i kolekcijeAutoriMentoriČlanovi komisijeFakultetAutoriMentoriČlanovi komisije

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja