Након оригинала-слика између репродукције и властитости: изложба слика
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о записуДокторанд:
Вучковић, Вељко Ж.Факултет:
Факултет примењених уметностиДатум одбране:
15-06-2023Ментор:
Грубанов, Иван Ј.Чланови комисије:
- Шћепановић, Владислав С.
- Лађушић, Марко Р.
- Здравковић, Драган Б.
- Раковић, Бранко
Сажетак
Докторски уметнички пројекат Након оригинала – слика између
репродукције и властитости: изложба слика бави се испитивањем схватања
појма оригиналности у уметности, и то из више углова посматрања.
Покушаћемо да проучимо ту проблематику користећи два приступа –
хронолошки, који представља историјски преглед догађаја и дијахронијски,
којим настојимо да сагледамо и тумачимо исту проблематику у различитим
временским периодима. Поступак истраживања подразумева теоријско
проучавање, емпиријско разматрање, документовање и интертекстуално
преиспитивање, а све то користећи цитатни еклектицизам и ослањајући се на
низ метода о којима ће накнадно бити речи.
Кључним за детаљно испитивање чини се следеће: међусобни однос
концепата оригинала, копије и репродукције; изнова проглашавана наводна
смрт сликарства; веза сликарства, фотографије и филма; кључна улога онога
што је Валтер Бењамин назвао ауром; помак од структурализма ка
постструктурализму; успостављање деконструкције од Жака Дерид...е;
утемељење интертекстуалности; есеји о ауторству Ролана Барта и Мишела
Фукоа; тумачење уметничког дела као отвореног од стране Умберта Ека;
запажања о ризому Жила Делеза и Феликса Гатарија; развитак и продор
уметничког геста познатог као апропријација у постмодернизму; означавање
једног сегмента савремене уметности као постпродукцијског од стране
Николаса Буриоа итд. Исцрпно ишчитавање ових, као и сродних хипотеза,
помогло би при стварању једног јасног теоријског приказа који би деловао као
пандан практичном делу.