• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Након оригинала-слика између репродукције и властитости: изложба слика

Thumbnail
Отварање
Дисертација (12.29Mb)
Извештај Комисије (1.390Mb)
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о запису
Докторанд:
Вучковић, Вељко Ж.
Факултет:
Факултет примењених уметности
Датум одбране:
15-06-2023
Ментор:
Грубанов, Иван Ј.
Чланови комисије:
  • Шћепановић, Владислав С.
  • Лађушић, Марко Р.
  • Здравковић, Драган Б.
  • Раковић, Бранко
Сажетак
Докторски уметнички пројекат Након оригинала – слика између репродукције и властитости: изложба слика бави се испитивањем схватања појма оригиналности у уметности, и то из више углова посматрања. Покушаћемо да проучимо ту проблематику користећи два приступа – хронолошки, који представља историјски преглед догађаја и дијахронијски, којим настојимо да сагледамо и тумачимо исту проблематику у различитим временским периодима. Поступак истраживања подразумева теоријско проучавање, емпиријско разматрање, документовање и интертекстуално преиспитивање, а све то користећи цитатни еклектицизам и ослањајући се на низ метода о којима ће накнадно бити речи. Кључним за детаљно испитивање чини се следеће: међусобни однос концепата оригинала, копије и репродукције; изнова проглашавана наводна смрт сликарства; веза сликарства, фотографије и филма; кључна улога онога што је Валтер Бењамин назвао ауром; помак од структурализма ка постструктурализму; успостављање деконструкције од Жака Дерид...е; утемељење интертекстуалности; есеји о ауторству Ролана Барта и Мишела Фукоа; тумачење уметничког дела као отвореног од стране Умберта Ека; запажања о ризому Жила Делеза и Феликса Гатарија; развитак и продор уметничког геста познатог као апропријација у постмодернизму; означавање једног сегмента савремене уметности као постпродукцијског од стране Николаса Буриоа итд. Исцрпно ишчитавање ових, као и сродних хипотеза, помогло би при стварању једног јасног теоријског приказа који би деловао као пандан практичном делу.

Кључне речи:
оригиналност, репродукција, копија, сликарство, ауторство, аура, постмодернизам, апропријација, редимејд, фотографија, фотореализам, филм, постструктурализам, интертекстуалност, деконструкција
Остали линкови:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/592

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања
 

 

Преглед

Све дисертацијеФакултети и колекцијеАуториМенториЧланови комисијеФакултетАуториМенториЧланови комисије

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања