dc.contributor.other | Ćirić, Rastko | |
dc.contributor.other | Protić, Julijana | |
dc.contributor.other | Pravdić, Ivan | |
dc.contributor.other | Jovanić, Aleksandra | |
dc.creator | Radulović Petrović, Maja | |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T14:12:16Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T14:12:16Z | |
dc.date.submitted | 2024-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/704 | |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat „Patches kao vizuelni elementi 3D geometrije - interaktivna video simulacija“ nakon dugogodišnjeg rada, je ishod istraživanja i promišljanja na polju klasične i digitalne fotografije, trodimenzionalnog modelovanja, karakter animacije, video produkcije, specijalnih filmskih efekata i vizuelne umetnosti uopšte.Lično, ali i profesionalno napredovanje u polju digitalne umetnosti iziskivalo je korak ka novim izazovima, istraživanjima, kombinacije već poznatih ali modifikovanih tehnika, pa i uvođenje i implementiranje nečeg nekorišćenog do sada. To polje se odnosi na interaktivnost koja u mom dosadašnjem umetničkom izražavanju nedostaje.
Sa druge strane, velika posvećenost i ljubav, ka manuelnim tehnikama primenjenih umetnosti, uz višedecenijski rad na računaru u oblastima trodimenzionog modelovanja i animacije dovelo me je do ideje za unikatni interaktivni umetnički projekat. Doktorski umetnički projekat ima za cilj stvaranje virtuelnog interaktivnog trodimenzionalnog prostora koji simulira iskustvo video igre. Prostor se sastoji od jednog nivoa, koji sadrži jedinstvene vizuelne elemente. Prolaz kroz kapiju uvodi igrača u virtuelni svet, u prostor koji se zove „Svet pačvorka“, gde je sve napravljeno od zakrpa. Pored geometrije na kojoj je primenjen patch 1 način konstrukcije, tekstura takođe sadrži patches, koja je raspoređena po svim objektima. Avatari i 3D animacija karaktera igraju značajnu ulogu u projektu, pri čemu se avatari menjaju u zavisnosti od izbora korisnika. Kretanje avatara kroz prostor predstavljeno je kroz njihove fizičke sposobnosti.
Projekat ima za cilj da kombinuje manuelne tehnike iz primenjene umetnosti sa digitalno kreiranim sadržajem, koristeći hardverske i softverske alate za predstavljanje izmišljenog umetničkog prikaza. Cilj je da se prenese sposobnost gledaoca da istražuje izmišljeni svet, sa elementima i estetikom iz manuelnih umetnosti, kroz savremenu tehnologiju. | en |
dc.description.abstract | The doctoral art project, titled „Patches as Visual Elements of 3D Geometry - An Interactive Video Simulation,” represents the culmination of extensive work, research, and contemplation in various fields. These include classical and digital photography, three-dimensional modeling, character animation, video production, special film effects, and visual arts as a whole. Personal and professional advancement in the digital art field inspired new challenges, explorations, combining familiar but also modified techniques and introducing and implementing elements that were not used untill the present moment. The unised elements refer to interactivity, component that was lacking in my prior artistic expressions.
Simultaneously, a profound dedication and passion for manual techniques in applied arts, coupled with decades of computer-based work in three-dimensional modeling and animation, inspired the conception of this unique interactive art project. The project’s objective is to construct an imaginary, interactive, three-dimensional virtual space that emulates the experience of a video game. This space comprises one level adorned with unique visual elements. Player enters into the virtual world through a gateway, and sees a landscape dubbed the „Patchwork World”, where every element is composed of patches. Besides the geometry that employs the patch construction method, the texture also incorporates patches distributed across all objects. Avatars and 3D character animations play a pivotal role in the project, where avatars change based on the user’s selection. Movement of the avatars through space is portrayed by their nature.
The goal of this project is to combine manual techniques from applied arts with digitally created content, utilizing hardware and software tools to depict an imaginary artistic representation. The ultimate goal is to enable the viewer to explore the imaginary world, through the lens of contemporary technology. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.source | Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.subject | patch, 3d modelovanje, virtuelni prostor, animacija, avatar, video, interakcija, simulacija, video igra. | en |
dc.subject | patch, 3D modeling, virtual space, animation, avatar, video, interaction, simulation, video game. | en |
dc.title | Patches kao vizuelni elementi 3D geometrije - interaktivna video simulacija | en |
dc.type | other | en |
dc.contributor.coadvisor | Dimčić, Dragan | |