Show simple item record

dc.contributor.advisorPravdić, Ivan
dc.contributor.otherSavić, Svetlana
dc.contributor.otherZeković, Miljana
dc.contributor.otherŠuica, Nikola
dc.creatorIlić, Dragana
dc.date.accessioned2024-09-05T11:50:17Z
dc.date.available2024-09-05T11:50:17Z
dc.date.submitted2024-09-05
dc.identifier.urihttps://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/692
dc.description.abstractDoktorsko umetnički projekat istražuje koncept sublimacije reminiscencije, fokusirajući se na fenomen prašine, materijalnog i simboličkog medijuma, kao posrednika u procesu preobražaja individualnih i kolektivnih sećanja. Cilj istraživanja je razumeti kako prašina, kao element iz svakodnevnog okruženja, može da posluži kao katalizator za sublimacije reminiscencija, tj. transformaciju iskustava i sećanja u novi oblik umetničkog, kulturološkog i kognitivnog izraza. Prašina kojom se bavim u radu je otpad prikupljen sa filtera mašine za sušenje veša. Metodološki pristup radu kombinuje analizu uzoraka prašine, sa različitih aspekata umetnosti, književnosti, nauke i medija. Analiza uzoraka zaokružena je teorijskim okvirom, koji takođe uključuje psihoanalitičke koncepte, filozofske perspektive. Proučavanjem različitih umetničkih i kulturoloških manifestacija prašine, istraživanje će rasvetliti načine na koje se prošlost reflektuje, preoblikuje i reinterpretira u prostoru. Kroz analizu primera iz: umetnosti, arhitekture, književnosti i filma, rad će ponuditi novi uvid u dinamiku između materijalnog i nematerijalnog, stvarnog i imaginarnog, i kako prašina deluje kao spona koja povezuje prošlost i sadašnjost, doprinosi interdisciplinarnom dijalogu. Doktorski umetnički projekat Sublimacija reminiscencije je višemedijsko delo, koje problematizuje pitanja, postojanja, trajanja, transformacija i ostavljanja tragova kroz vidljive i nevidljive tvari, ostatke procesa raspadanja i razlaganja u vidu prašine, kao materije koja nas okružuje. Tragom sopstvene poetike, rad sam postavila nelinearno, mada u svojoj osnovi rad sadrži linearni pristup, jer se kao osnovna nit, tokom celog rada provlači pojam prašine, a svaki naredni segment rada proističe iz prethodnog i daje mogućnost pojedinačnog očitavanja fragmenata rada, kao posebne celine. Tok istraživačkog procesa, uključuje različite postupke proučavanja uzoraka prašine, fotografisanja eksperimentalnim metodama, skeniranja i uvećavanja, što je za rezultat imalo uticaja na tok, oblikovanje i razradu projekta. U rad su utkane teme koje se tiču društvenih okolnosti, a koje su tokom istraživačkog procesa bile aktuelne. One su neizbežan istorijski aspekt, koji je inkorporiran u tkivo rada, poput prašine. U asocijativnom smislu, rad se može povezati sa procesom tkanja i sagledati kao preplitanje potke i osnove, ali bez zadatog paterna. Prašina je poput osnove, u koju se naslojavaju niti, kroz vreme. Ako rad uporedim sa poezijom, prema obrascu mišljenja u slikama, onda se i prostor, očitavanjem prašine, može tretirati isto, kao poezija u skrivenim slikama prašine. Ovo višemedijsko delo, kroz interaktivne instalacije, problematizuje pitanja konstantnih transformacija, zabeleženih u nevidljivim česticama, koje nas okružuju, dozvoljavajući učesniku da pronađe sopstvenu logiku za razumevanje teme i sveukupnog projekta.en
dc.description.abstractThis doctoral artistic project explores the concept of sublimation of reminiscence, focusing on the phenomenon of dust as a material and symbolic medium, acting as an intermediary in the transformation process of individual and collective memories. The research aims to understand how dust, as an element of everyday environment, can serve as a catalyst for the sublimation of reminiscences, i.e., the transformation of experiences and memories into a new form of artistic, cultural, and cognitive expression. The methodological approach combines the analysis of dust samples with various aspects of art, literature, science, and media. The analysis of samples is complemented by a theoretical framework, which also includes psychoanalytic concepts and philosophical perspectives. By studying various artistic and cultural manifestations of dust, the research will elucidate the ways in which the past is reflected, reshaped, and reinterpreted in space. Through the analysis of examples from art, architecture, literature, and film, the work will offer a new insight into the dynamics between the material and immaterial, the real and the imaginary, and how dust acts as a link connecting the past and present, contributing to interdisciplinary dialogue. The doctoral artistic project Sublimation of Reminiscence is a multimedia work that problematizes questions of existence, duration, transformation, and leaving traces through visible and invisible substances, residues of the processes of decay and disintegration in the form of dust, as a surrounding matter. Following my own poetics, I have structured the work non-linearly, although fundamentally it contains a linear approach, as the concept of dust runs as a common thread throughout, and each subsequent segment of the work stems from the previous one, allowing for individual interpretation of fragments of work as separate entities.The course of the research process involves various procedures for studying dust samples, experimental photography methods, scanning, and magnification, which have influenced the course, shaping, and development of the project. The work incorporates themes related to social circumstances that were relevant during the research process. They are an inevitable historical aspect that has been incorporated into the fabric of the work, like dust. In an associative sense, the work can be linked to the process of weaving and seen as the intertwining of warp and weft, but without a given pattern. Dust is like the warp into which threads are deposited over time. If I compare the work to poetry, following the pattern of thinking in images, then space, through the interpretation of dust, can also be treated similarly, as poetry in hidden images of dust.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.sourceИнтердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.subjectPrašina, krug, prostor, vlakno, talog, sloboda, transformacije, kretanje, fotografija, intermedijien
dc.subjectDust, circle, space, fiber, sediment, freedom, transformations, movement, photography, intermediaen
dc.titleSublimacija reminiscencije - višemedijska instalacijaen
dc.typeotheren
dc.contributor.coadvisorVasić, Čedomir


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record