Show simple item record

dc.contributor.advisorПоповић Млађеновић, Тијана
dc.contributor.otherЋирић, Марија
dc.contributor.otherМиловановић, Александра
dc.contributor.otherПетковић Лозо, Ивана
dc.creatorМитић Минић, Катарина
dc.date.accessioned2024-05-13T09:30:02Z
dc.date.available2024-05-13T09:30:02Z
dc.date.submitted2024-05-12
dc.identifier.urihttps://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/660
dc.description.abstractОсновна полазишта овог истраживања ослањају се на академски приступ теоретизације музике у видео играма, анализирајући досадашња промишљања и њихов утицај на развој дисциплине лудомузикологије. Полазна хипотеза која се намеће јесте да област теоријских разматрања музике у видео играма додатно може бити истражена у различитим аналитичким смеровима попут испитивања функције музике у контексту грађења и оживљавања света видео игара, постизања максималног наративног потенцијала видео игре или пак креирања потпуно нових наративних линија, које могу произићи из садејства музике и свих осталих елемената у видео игри. У структури садржаја рада, ова хипотеза се сагледава кроз анализу принципа урањања, као једног од већ постојећих концепата који су мапираини у дискурсу проучавања музике у видео играма. Теоријска полазишта разрађена су у конкретним студијама случаја Ел Еј ноар, Голф клуб: Пустош, Путовање и Флоренс. Циљ истраживања статуса музике у одабраним видео играма у овој дисертацији јесте боље разумевање њеног значаја и потенцијала кроз који се манифестује простор за иновације и креативне изразе. У студијама случаја анализом примене музике, покушаћу да апострофирам различите потенцијале и својства музике у видео играма због којих се она може третирати као засебна уметничка форма. Музика из одређених видео игара поседује велики потенцијал за различите облике ремедијације, као и за осамостаљивање изван првобитног контекста у (за) који је настала. Анализом концертне извођачке праксе музике из видео игара, биће проширена досадашња класификација различитих типова публике. Поред тога, осим што музика из видео игара може бити презентована у различитим контекстима и просторима, и медиј видео игара поседује способност да унутар свог виртуелног света креира могућност за концертне догађаје. У том контексту, детаљније ће бити разрађен поступак којим се освајањем нових концертних простора унутар медија видео игара уводи могућност за учешће глобалне публике, концертну продукцију која није спутавана стварним физичким ограничењима, као и креирање неконвенционалних места за концерте.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.sourceИнтердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.subjectмузика у видео играма, лудомузикологија, урањање, концерти музике из видео игара, виртуелни светen
dc.titleМузика у видео играма: теоријско и естетско позиционирање у интердисциплинарном и интермедијалном контекcту проучавања примењене музикеen
dc.typedoctoralThesisen
dc.contributor.coadvisorДаковић, Невена


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record