• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   Početna
  • Докторске дисертације
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • Pregled zapisa
  •   Početna
  • Докторске дисертације
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Музика у видео играма: теоријско и естетско позиционирање у интердисциплинарном и интермедијалном контекcту проучавања примењене музике

Thumbnail
Otvaranje
Дисертација_Катарина Митић Минић (12.53Mb)
Извештај Комисије_Катарина Митић Минић_ДД (276.1Kb)
doktorska disertacija
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisu
Doktorand:
Митић Минић, Катарина
Fakultet:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
Datum odbrane:
08-07-2024
Mentor:
  • Поповић Млађеновић, Тијана
  • Даковић, Невена
Članovi komisije:
  • Ћирић, Марија
  • Миловановић, Александра
  • Петковић Лозо, Ивана
Sažetak
Основна полазишта овог истраживања ослањају се на академски приступ теоретизације музике у видео играма, анализирајући досадашња промишљања и њихов утицај на развој дисциплине лудомузикологије. Полазна хипотеза која се намеће јесте да област теоријских разматрања музике у видео играма додатно може бити истражена у различитим аналитичким смеровима попут испитивања функције музике у контексту грађења и оживљавања света видео игара, постизања максималног наративног потенцијала видео игре или пак креирања потпуно нових наративних линија, које могу произићи из садејства музике и свих осталих елемената у видео игри. У структури садржаја рада, ова хипотеза се сагледава кроз анализу принципа урањања, као једног од већ постојећих концепата који су мапираини у дискурсу проучавања музике у видео играма. Теоријска полазишта разрађена су у конкретним студијама случаја Ел Еј ноар, Голф клуб: Пустош, Путовање и Флоренс. Циљ истраживања статуса музике у одабраним видео играма у овој дисертацији јесте ...боље разумевање њеног значаја и потенцијала кроз који се манифестује простор за иновације и креативне изразе. У студијама случаја анализом примене музике, покушаћу да апострофирам различите потенцијале и својства музике у видео играма због којих се она може третирати као засебна уметничка форма. Музика из одређених видео игара поседује велики потенцијал за различите облике ремедијације, као и за осамостаљивање изван првобитног контекста у (за) који је настала. Анализом концертне извођачке праксе музике из видео игара, биће проширена досадашња класификација различитих типова публике. Поред тога, осим што музика из видео игара може бити презентована у различитим контекстима и просторима, и медиј видео игара поседује способност да унутар свог виртуелног света креира могућност за концертне догађаје. У том контексту, детаљније ће бити разрађен поступак којим се освајањем нових концертних простора унутар медија видео игара уводи могућност за учешће глобалне публике, концертну продукцију која није спутавана стварним физичким ограничењима, као и креирање неконвенционалних места за концерте.

Ključne reči:
музика у видео играма, лудомузикологија, урањање, концерти музике из видео игара, виртуелни свет
Ostali linkovi:
https://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/660

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja
 

 

Pregled

Sve disertacijeFakulteti i kolekcijeAutoriMentoriČlanovi komisijeFakultetAutoriMentoriČlanovi komisije

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja