• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Скулптурална мултифункционалност: допринос одрживости у моди – модна колекција

Thumbnail
View/Open
Извештај Комисије (4.509Mb)
Дисертација (51.75Mb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Јоцић, Соња Д.
Faculty:
Факултет примењених уметности
Date Issued:
22-05-2024
Advisor:
Лађушић, Марко Р.
Committee members:
  • Грубанов, Иван Ј.
  • Векић, Леонора Ј.
  • Вићентић, Нинослава Р.
  • Павловић, Миливој
Abstract
У овом раду се са аспекта модног дизајна истражује однос између актуелне глобалне кризе заштите животне средине, савремене визије одрживости у моди и креативног процеса реализације одевних предмета у модној индустрији. Од модне индустрије се очекује да промени начин на који се одевни предмети производе и дизајнирају, начин комуникације са потрошачима и начин на који се поступа са одевним предметима на крају употребног века производа. Поред свих уобичајених аспеката креативности, од модног дизајнера се данас, а посебно у будућности, очекује додатна врста креативности која треба да допринесе одрживом развоју, тражећи и развијајући нова креативно-експериментална дизајнерска решења. За постизање овог циља су дизајнеру на располагању различите стратегије. Дизајнер се данас издваја као кључни чинилац модне индустрије у процесу стварања производа који има естетску и употребну вредност на тржишту, али уз истовремено најмањи могући еколошки утицај на планету. Чак и пре појаве покрет...а одрживости у моди, поједини европски и јапански модни дизајнери су били активни у изналажењу нових креативних принципа. Кључни примери оваквих дизајнера су: Мартин Марђела, Вивијен Вествуд, Реј Кавакубо, Јоџи Јамамото и Исеј Мијаке. То су дизајнери који су створили потпуно нови, различит и лични стил у моди, као последицу изузетне естетске креативности. Својом генијалном креативношћу и померањем граница у модном дизајну и уметничком стваралаштву успели су да створе темеље за развој савремене одрживе моде. С обзиром да се међу креативно-експерименталним решењима која су на располагању модном дизајнеру као стратегија за одрживи модни дизајн посебно издваја креирање одеће без отпада тканине („zero-waste“), инспирација за овакво креативно-експериментално дизајнерско решење се може наћи у методама и техникама традиционалне јапанске вештине савијања папира – оригами, као и у традиционалном јапанском костиму – кимону. Увођење овог концепта у моду пружа прилику не само да се преобликује однос између тела и одеће, већ има потенцијал да креира дизајн одеће заснован на одрживости и новој универзалности у двадесет првом веку. Такође, пратећи приступ познатих дизајнера, може се видети да је за успех у одрживом модном дизајну потребно савладати основе традиционалних и понекад заборављених заната, што сигурно може довести до даљег напретка надоградњом сопствених идеја.

Keywords:
одржива мода, савремено одевање, модни дизајн, нулти отпад, скулптуралне форме, мултифункционалност у одевању, јапанска естетика
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/640

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback