• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Рециклирање коже у функцији високе моде

Thumbnail
View/Open
Disertacija (27.77Mb)
Izveštaj Komisije (1.509Mb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Десница, Ивана У.
Faculty:
Факултет примењених уметности
Date Issued:
25-01-2024
Advisor:
Берберовић, Миланка
Committee members:
  • Протић, Јулијана М.
  • Цветковић, Златко
  • Петровић, Љиљана М.
  • Лончаревић, Катарина П.
Abstract
Ovaj doktorski umetnički projekat čine segmenti teoretskog pisanog rada i praktično realizovanog dela, koji je nastao kao rezultat istraživačkog rada iz nekoliko oblasti. Jedan deo teoretskih istraživanja bavi se razmatranjem problema ekologije i mogućnosti u postupku samoodrživosti kroz dizajn i umetnost, upoznavanjem tradicionalnih zanatskih tehnika izrade nakita kao važnog dela nematerijalne kulturne baštine i značaja koji imaju u očuvanju i održanju kontinuiteta kulturnog nasleđa jedne sredine. Kroz sažet istorijski pregled nakita kroz vreme i detaljan opis zanatskih tehnika uspostavlja se direktan međusobni kontakt vizuelne predstave nakita sa postupkom u primeni različitih tehnika, koje su inkorporirane u novi prostor savremenosti i inovativnosti, čime se potvrđuje njihova vekovna prisutnost i opravdava sadržanost u kontinuitetu stvaralačkog procesa. Osnovna ideja ovog doktorskog umetničkog projekta bazirana je na postavci da se estetski izraz nakita, koji po svom bogat...stvu i raskoši sugeriše vizuelnu povezanost sa tradicionalno prepoznatljivim izgledom nakita, kroz pojam o vrstama materijala i različitim tehnikama njegove izrade stavi u okvir savremenog dizajna, insistirajući pritom na upotrebi potpuno novog materijala. Time se u fokusu nalazi proces stvaranja samog predmeta kroz potpuno novi oblik primene tradicionalnog u formi modernog. Upravo ovaj pristup uspostavljanja i konfrotiranja različitosti, tradicionalnog – modernog, viševekovnog – savremenog, rukom izvedenog – mašinski izrađenog itd., omogućava celovito sagledavanje mogućnosti upotrebe starih zanata, koji su u saglasnosti sa novim savremenim vrednostima i upućuju na superioran značaj prisustva umetničkog angažovanja.

Keywords:
reciklaža, ekologija, stare tradicionalne tehnike, ornamentika kruga, koža, visoka moda,nakit.
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/637

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback