Рециклирање коже у функцији високе моде
umetnički projekat
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisuDoktorand:
Десница, Ивана У.Fakultet:
Факултет примењених уметностиDatum odbrane:
25-01-2024Mentor:
Берберовић, МиланкаČlanovi komisije:
- Протић, Јулијана М.
- Цветковић, Златко
- Петровић, Љиљана М.
- Лончаревић, Катарина П.
Sažetak
Ovaj doktorski umetnički projekat čine segmenti teoretskog pisanog rada i praktično realizovanog dela,
koji je nastao kao rezultat istraživačkog rada iz nekoliko oblasti. Jedan deo teoretskih istraživanja bavi se
razmatranjem problema ekologije i mogućnosti u postupku samoodrživosti kroz dizajn i umetnost,
upoznavanjem tradicionalnih zanatskih tehnika izrade nakita kao važnog dela nematerijalne kulturne
baštine i značaja koji imaju u očuvanju i održanju kontinuiteta kulturnog nasleđa jedne sredine. Kroz
sažet istorijski pregled nakita kroz vreme i detaljan opis zanatskih tehnika uspostavlja se direktan
međusobni kontakt vizuelne predstave nakita sa postupkom u primeni različitih tehnika, koje su
inkorporirane u novi prostor savremenosti i inovativnosti, čime se potvrđuje njihova vekovna prisutnost i
opravdava sadržanost u kontinuitetu stvaralačkog procesa.
Osnovna ideja ovog doktorskog umetničkog projekta bazirana je na postavci da se estetski izraz nakita,
koji po svom bogat...stvu i raskoši sugeriše vizuelnu povezanost sa tradicionalno prepoznatljivim izgledom
nakita, kroz pojam o vrstama materijala i različitim tehnikama njegove izrade stavi u okvir savremenog
dizajna, insistirajući pritom na upotrebi potpuno novog materijala. Time se u fokusu nalazi proces
stvaranja samog predmeta kroz potpuno novi oblik primene tradicionalnog u formi modernog.
Upravo ovaj pristup uspostavljanja i konfrotiranja različitosti, tradicionalnog – modernog, viševekovnog
– savremenog, rukom izvedenog – mašinski izrađenog itd., omogućava celovito sagledavanje mogućnosti
upotrebe starih zanata, koji su u saglasnosti sa novim savremenim vrednostima i upućuju na superioran
značaj prisustva umetničkog angažovanja.