dc.contributor.advisor | Протић, Јулијана | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.other | Костић, Александар | |
dc.contributor.other | Јованић, Александра | |
dc.contributor.other | Оташевић, Бојан | |
dc.creator | Гогић, Тијана | |
dc.date.accessioned | 2023-09-20T12:53:12Z | |
dc.date.available | 2023-09-20T12:53:12Z | |
dc.date.issued | 2023-12-20 | |
dc.date.submitted | 2023-09-20 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/632 | |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat „Svetlost, instalacija sa digitalnim animiranim sekvencama”
odnosi se na istraživanje, tekstualno obrazloženje i javnu prezentaciju umetničkog rada –
praktičnog dela projekta i povezuje različite umetničke discipline.
Projektom je istražena uslovljenost vizuelne percepcije svetlošču, i u slučaju autora
umetničkog rada i u slučaju njegovog recipijenta. Način prezentacije rezultata istraživanja su
digitalne animirane sekvence koje su predstavljene u formi instalacije u prostoru galerije.
Interdisciplinarni umetničko-istraživački rad je određen promišljanjem o fenomenu mrtve
prirode i transponovanju klasičnih slikarskih tehnika u digitalne. Tema je uticaj osvetljenja na
vizuelnu percepciju prizora, a motiv mrtva priroda, koji je i definisao poetički deo projekta, u
kontekstu značaja koji ima u istoriji umetnosti, kao i na osnovu svojih svojih formalnih odlika.
Interdisciplinarnost praktičnog dela projekta je postignuta kroz upotrebu analognih i digitalnih
medija slikarstva, fotografije, animacije i ambijentalne instalacije. Predstavljeni vizuelni
sadržaj je redukovan, geometrizovan i apstrahovan promenom svojstava osvetljenja.
Projekat mapira autentičnosti korišćenih medija, i potencijal njihove korelacije. | en |
dc.description.abstract | Doctoral artistic project “Light, Installation With Digital Animated Sequences” is concerned
with the exploration, textual explanation and public presentation of an artwork – a practical
part of the project, and it also connects various artistic disciplines.
The project explores the conditioning of the visual perception by light, both in the case of the
author of the artwork and in the case of its recipients. The research results are presented
through digital animated sequences which are given in the form of installation in a gallery
space.
This interdisciplinary artistic and research work is based on reflections about the phenomenon
of still life and the transposition of classical painting techniques into digital techniques. The
main concern is the influence of lighting on the visual perception of a scene, with the motif
being some still life; still life is also the principal focus of the poetic part of the project, which
deals with the importance of this genre in the history of art, as well as with its formal features.
The interdisciplinary character of the project, in its practical part, is made clear through the
employment of analogue and digital media of painting, photography, animation and
installation. The visual content presented has been reduced, geometrized and abstracted by the
deliberate change of lighting properties. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.source | Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.subject | svetlost, mrtva priroda, slikarstvo, fotografija, animacija, instalacija, slika, pokret, vreme | en |
dc.subject | light, still life, painting, photography, animation, installation, painting/picture, movement, time. | en |
dc.title | СВЕТЛОСТ – инсталација са дигиталним анимираним секвенцама | en |
dc.type | other | en |
dc.contributor.coadvisor | Ћирић, Растко | |