Приказ основних података о запису
Савремена Винча - Потенцијали концептуалних керамичких пракси - просторна инсталација
dc.contributor.advisor | Кнежевић, Љубица М. | |
dc.contributor.other | Чпајак, Горан Ж. | |
dc.contributor.other | Петровић, Гордана В. | |
dc.contributor.other | Протић, Јулијана М. | |
dc.contributor.other | Рајчевић, Симонида | |
dc.creator | Савић, Валентина С. | |
dc.date.accessioned | 2022-12-30T13:57:08Z | |
dc.date.available | 2022-12-30T13:57:08Z | |
dc.date.issued | 2023-04-24 | |
dc.date.submitted | 2022-12-30 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/588 | |
dc.description.abstract | Пројекат „Савремена Винча – потенцијали концептуалних керамичких пракси“ је представљен у неуметничком јавном простору Института за нуклеарне науке „Винча“ у Београду са просторном инсталацијом порцеланских асамблажа под називом „Мета/литос” („Meta/Lithos“). Рад разматра медијум керамике који настаје после или изван керамике неолита (Мета) и преиспитивњем праисторијских и савремених керамичких културних пракси истражује корисност и форму на вишим нивоима апстракције. Такође, повезује три сегмента епохе који имају заједничку тачку у Винчи – приградском насељу Београда особеног по томе што се на малој раздаљини налазе – Археолошко налазиште „Бело брдо”, Институт за нуклеарне науке „Винча“ и београдска депонија. У том смислу истраживање је усмерено у три правца и испитује основе керамичких облика, техника и технологија Винчанске културе, савремене уметничке и технолошке праксе керамике и порцелана и теоријске оквире дизајна као процеса у равни филозофије Жила Делеза (Gilles Deleuze). Керамика се анализира из перспективе посматрања објекта помоћу објекта од којег се рефлектује, чиме се истражују могућности превазилажења граница изражавања формирањем концептуалних керамичких склопова – асамблажа. Понуђен је савремени хибридни „металитички” модел који није нужно уметнички, дизајнерски, научни или филозофски, већ је активни агент који се непрестано модификује у свом центру и изван својих граница. Шест асамблажних целина повезују концепте нефилозофије – дизајна, уметности, технологије и науке са филозофијом, у циљу формирања отворене мреже мобилних односа који ће укључити нове креативне праксе у дизајну и уметности, и позиционирати керамику као оруђе и оружје новог доба у различитим равнима. Уметник/ца, дизајнер/ка, филозоф/киња и научник/ца, заједно су повезани метафором посуде и фигурине које су из мноштва проживљених искустава извучене у променљиве сингуларности са циљем успостављања релација, функција и конструисања могућности постајања у новим нехомогеним равнима. Овако представљене, „Идејe посуде” и „Идејe фигурине” могу послужити као епистемолошке алатке мапирања керамичког отиска антропоцена. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | Винчанска култура, керамика, порцелан, дизајн, посуда, уметност, фигурина, алат, асамблаж, концепт, Жил Делез | en |
dc.title | Савремена Винча - Потенцијали концептуалних керамичких пракси - просторна инсталација | en |
dc.type | other | en |