• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Проблем дехуманизације и губитка идентитета на сликама Рене Магрита - колажи на дасци

Thumbnail
View/Open
Дисертација (5.147Mb)
IZVESTAJ_KOMISIJE_ZORICA_NIKIC.pdf (2.197Mb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Никић, Зорица Д.
Faculty:
Факултет примењених уметности
Date Issued:
06-14-2023
Advisor:
Шћепановић, Владислав С.
Committee members:
  • Чпајак, Горан Ж.
  • Татаревић, Владимир С.
  • Кајтез, Слободан Б.
  • Раковић, Бранко
Abstract
Предмет докторског уметничког пројекта под називом „Проблем дехуманизације и губитка идентитета на сликама Ренеа Магрита, колажи на дасци“, је утицај сликарства белгијског сликара Ренеа Магрита, као и развијање дијалога кроз уметнички израз колажа са мојим уметничким радом. Циљ истраживања овог докторског уметничког пројекта на првом месту је да се кроз уметнички израз технике колажа, која је по мом мишљењу најзахвалнија за овакву врсту истраживања, а ослањајући се, са друге стране, на друштвене науке: социологију, филозофију, психологију и историју уметности, докажу наведене хипотезе. Основна хипотеза докторског пројекта јесте; да се тумачење конкретних примера дела сликара Ренеа Магрита, може извршити посматрањем проблема дехуманизације савременог друштва, као и губитком идентитета појединца који живи у таквом друштву. Следећа хипотеза је; да се дела Ренеа Магрита, могу тумачити ослањајући се на психологију (Фројд, Јунг), али и на мишљење филозофа, као што су на пример Ер...их Фром и Мишел Фуко. Наредна хипотеза је; да се уметничко дело не може тумачити ван ширег контекста узимајући у обзир и сплет друштвено-економских односа, као и епоху у којој је уметничко дело настало. Такође, уметничко дело можемо тумачити кроз посматрање узајамних утицаја уметника. Важан аспект овог докторског уметничког пројекта је примењени, и кроз ликовни рад аутора, техником колажа на дасци, представља утицај Ренеа Магрита на самог аутора и његов уметнички рад.

Keywords:
Рене Магрит, надреализам, белгијски надреализам, дехуманизација, идентитет, губитак идентитета
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/582

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback