• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Проблем дехуманизације и губитка идентитета на сликама Рене Магрита - колажи на дасци

Thumbnail
Отварање
Дисертација (5.147Mb)
IZVESTAJ_KOMISIJE_ZORICA_NIKIC.pdf (2.197Mb)
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о запису
Докторанд:
Никић, Зорица Д.
Факултет:
Факултет примењених уметности
Датум одбране:
06-14-2023
Ментор:
Шћепановић, Владислав С.
Чланови комисије:
  • Чпајак, Горан Ж.
  • Татаревић, Владимир С.
  • Кајтез, Слободан Б.
  • Раковић, Бранко
Сажетак
Предмет докторског уметничког пројекта под називом „Проблем дехуманизације и губитка идентитета на сликама Ренеа Магрита, колажи на дасци“, је утицај сликарства белгијског сликара Ренеа Магрита, као и развијање дијалога кроз уметнички израз колажа са мојим уметничким радом. Циљ истраживања овог докторског уметничког пројекта на првом месту је да се кроз уметнички израз технике колажа, која је по мом мишљењу најзахвалнија за овакву врсту истраживања, а ослањајући се, са друге стране, на друштвене науке: социологију, филозофију, психологију и историју уметности, докажу наведене хипотезе. Основна хипотеза докторског пројекта јесте; да се тумачење конкретних примера дела сликара Ренеа Магрита, може извршити посматрањем проблема дехуманизације савременог друштва, као и губитком идентитета појединца који живи у таквом друштву. Следећа хипотеза је; да се дела Ренеа Магрита, могу тумачити ослањајући се на психологију (Фројд, Јунг), али и на мишљење филозофа, као што су на пример Ер...их Фром и Мишел Фуко. Наредна хипотеза је; да се уметничко дело не може тумачити ван ширег контекста узимајући у обзир и сплет друштвено-економских односа, као и епоху у којој је уметничко дело настало. Такође, уметничко дело можемо тумачити кроз посматрање узајамних утицаја уметника. Важан аспект овог докторског уметничког пројекта је примењени, и кроз ликовни рад аутора, техником колажа на дасци, представља утицај Ренеа Магрита на самог аутора и његов уметнички рад.

Кључне речи:
Рене Магрит, надреализам, белгијски надреализам, дехуманизација, идентитет, губитак идентитета
Остали линкови:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/582

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања
 

 

Преглед

Све дисертацијеФакултети и колекцијеАуториМенториЧланови комисијеФакултетАуториМенториЧланови комисије

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања