dc.contributor.advisor | Фулгоси, Даниела К. | |
dc.contributor.other | Лађушић, Марко Р. | |
dc.contributor.other | Лазовић, Мирослав С. | |
dc.contributor.other | Здравковић, Драган Б. | |
dc.contributor.other | Пецић, Димитрије | |
dc.creator | Вучковић, Милица М. | |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T11:59:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-13T11:59:40Z | |
dc.date.issued | 2022-04-13 | |
dc.date.submitted | 2021-12-13 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/543 | |
dc.description.abstract | Doktorsko umetnički projekat „Percepcija umetničkog dela kod klasno različitog posmatrača: interaktivna izložba slika i prostornih instalacija“ pokušava da sublimira, analizira a zatim i razloži pojam, predstavu pa samim tim i poziciju i ulogu umetnosti, umetnika i umetničkog dela u savremenom društvu. Predmet ovog projekta jeste da istraži i analizira odnos percepcije umetničkog dela različitih medija kod posmatrača uzimajući u obzir njegovu obrazovnu pa tako i klasnu pozadinu, ali istovremeno i preispitujući samu poziciju umetničkog dela u okviru institucionalne umetnosti u zavisnosti od medija u kojem se ono izvodi. Na teoretskom planu ovaj projekat se bavi analizom i genezom poimanja umetnosti kroz različite epohe, kako bismo ustanovili na koje kolektivno znanje se nadovezujemo i pod kojim okolnostima i kojim alatima zapravo percipiramo umetničko delo danas. Kroz praktični deo projekta, koji je podeljen u tri segmenta, preispituju se i pojedinačno razrađuju tri različita vizuelna medija, predstavljajući istu kompoziciju u drugačijim izvedbama – digitalnoj, tradicionalnoj i savremenoj. Ispitujući, tako, značaj klasičnog slikarstva u današnje vreme digitalne i konceptualne umetnosti, prostor koje ono danas zauzima i sa kojim i kakvim posmatračem ono komunicira, ali i analizirajući šta je ono što štafelajno tradicionalno slikarstvo čini na izvestan način prevaziđenim u određenim okvirima i nivoima institucionalne umetnosti. Isto tako, ovaj projekat ima za ideju da pronađe mesto štafelajnom slikarstvu među današnjom hiperprodukcijom digitalne i konceptualne umetnosti, osavremenjavajući njegov likovni jezik, ali i dalje ne izlazeći iz okvira tradicionalnog slikarstva i njegove forme, takođe preispitivajući koji tip posmatrača sa takvim delom ostvaruje komunikaciju. Na kraju, kroz interaktivni performans i instalaciju u prostoru po uzoru na kompoziciju sa navedenih slika, ovaj projekat predočava genezu umetničkog dela od slike do instalacije. Kroz anketu sprovedenu tokom trajanja projekta, ovaj rad obuhvata analizu i klasifikaciju dobijenih rezultata u pravcu ukazivanja na pretpostavljenu tezu o različitosti u percepciji umetničkog dela u zavisnosti od klasne određenosti posmarača imajući u vidu kluturnu hegemoniju koja tu percepciju formira. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | umentičko delo, tradicionalno slikarstvo, moderno slikartvo, konceptualna umetnost, instalacija, percepcija, kulturna hegemonija | en |
dc.title | Перцепција уметничког дела код класно различитог посматрача, интерактивна изложба слика и просторних инсталација | en |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Fulgosi, Daniela K.; Lađušić, Marko R.; Lazović, Miroslav S.; Zdravković, Dragan B.; Pecić, Dimitrije; Vučković, Milica M.; Percepcija umetničkog dela kod klasno različitog posmatrača, interaktivna izložba slika i prostornih instalacija; | |