• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Перцепција уметничког дела код класно различитог посматрача, интерактивна изложба слика и просторних инсталација

Thumbnail
View/Open
Дисертација (30.56Mb)
Извештај комисије (991.8Kb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Вучковић, Милица М.
Faculty:
Факултет примењених уметности
Date Issued:
13-04-2022
Advisor:
Фулгоси, Даниела К.
Committee members:
  • Лађушић, Марко Р.
  • Лазовић, Мирослав С.
  • Здравковић, Драган Б.
  • Пецић, Димитрије
Abstract
Doktorsko umetnički projekat „Percepcija umetničkog dela kod klasno različitog posmatrača: interaktivna izložba slika i prostornih instalacija“ pokušava da sublimira, analizira a zatim i razloži pojam, predstavu pa samim tim i poziciju i ulogu umetnosti, umetnika i umetničkog dela u savremenom društvu. Predmet ovog projekta jeste da istraži i analizira odnos percepcije umetničkog dela različitih medija kod posmatrača uzimajući u obzir njegovu obrazovnu pa tako i klasnu pozadinu, ali istovremeno i preispitujući samu poziciju umetničkog dela u okviru institucionalne umetnosti u zavisnosti od medija u kojem se ono izvodi. Na teoretskom planu ovaj projekat se bavi analizom i genezom poimanja umetnosti kroz različite epohe, kako bismo ustanovili na koje kolektivno znanje se nadovezujemo i pod kojim okolnostima i kojim alatima zapravo percipiramo umetničko delo danas. Kroz praktični deo projekta, koji je podeljen u tri segmenta, preispituju se i pojedinačno razrađuju tri različita vizuelna ...medija, predstavljajući istu kompoziciju u drugačijim izvedbama – digitalnoj, tradicionalnoj i savremenoj. Ispitujući, tako, značaj klasičnog slikarstva u današnje vreme digitalne i konceptualne umetnosti, prostor koje ono danas zauzima i sa kojim i kakvim posmatračem ono komunicira, ali i analizirajući šta je ono što štafelajno tradicionalno slikarstvo čini na izvestan način prevaziđenim u određenim okvirima i nivoima institucionalne umetnosti. Isto tako, ovaj projekat ima za ideju da pronađe mesto štafelajnom slikarstvu među današnjom hiperprodukcijom digitalne i konceptualne umetnosti, osavremenjavajući njegov likovni jezik, ali i dalje ne izlazeći iz okvira tradicionalnog slikarstva i njegove forme, takođe preispitivajući koji tip posmatrača sa takvim delom ostvaruje komunikaciju. Na kraju, kroz interaktivni performans i instalaciju u prostoru po uzoru na kompoziciju sa navedenih slika, ovaj projekat predočava genezu umetničkog dela od slike do instalacije. Kroz anketu sprovedenu tokom trajanja projekta, ovaj rad obuhvata analizu i klasifikaciju dobijenih rezultata u pravcu ukazivanja na pretpostavljenu tezu o različitosti u percepciji umetničkog dela u zavisnosti od klasne određenosti posmarača imajući u vidu kluturnu hegemoniju koja tu percepciju formira.

Keywords:
umentičko delo, tradicionalno slikarstvo, moderno slikartvo, konceptualna umetnost, instalacija, percepcija, kulturna hegemonija
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/543

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback