• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   Početna
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled zapisa
  •   Početna
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Воз браће Лимијер, употреба виртуелних технологија у изради дигиталне сценографије - интерактивна инсталација

Thumbnail
Otvaranje
Дисертација (16.51Mb)
Извештај комисије (794.0Kb)
umetnički projekat
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisu
Doktorand:
Радошевић, Михаило Д.
Fakultet:
Факултет примењених уметности
Datum odbrane:
21-04-2022
Mentor:
Драговић, Јасна, С.
Članovi komisije:
  • Бочина, Ранко, Н.
  • Ћирић, Растко, М.
  • Сопић, Јелена, М.
  • Стојковић, Мирко
Sažetak
Тема докторског уметничког пројекта Воз браће Лимијер, Употреба виртуелних технологија у изради дигиталне сценографије – интерактивна инсталација је разматрање утицаја савремених технологија на филмску индустрију, a пре свега на сценографију и заснива се на креирању дигиталне сценографије и њеној виртуелној конзумацији од стране публике. Полазна тачка овог рада је осврт на развој филмског медија кроз историју, почетне филмске експерименте, формирање филмског језика као и појављивање савремених технологија које утичу на сам начин израде филма, а чији се корени налазе у техникама које су развиле авангарде двадесетих година прошлог века. Иако се процес стварања филма развијао и унапређивао кроз деценије, конзумација филмског дела је остала релативно иста. Убрзан развој технологије на пољу виртуелне реалности и њена широка доступност данас, омогућава да се од гледаоца створи активни учесник у филмском делу са квалитативно потпуно новим доживљајем. Дефинисањем основн...их појмова виртуелне реалности, правила и параметара одређује се планска процедура који обезбеђује успешност финалног продукта, њен развојни пут, од идеје до реализације, а потом и њену експерименталну и практичну примену у индустрији забаве, а шире и за потребе других области где ће ВР технологије наћи своју улогу. Како би се испитала теза до које мере ВР шири спектар корисничког искуства конзумента успостављен је модел као тематска интерактивна инсталација омажа браћи Лимијер. Овај модел треба да послужи за процену домета трансформације гледаоца у активног учесника и његовог квалитета доживљаја, као и да покаже да је ВР неодвојиви део објективне реалности. У фокусу рада је дигитални облик ВР сценографије као интегришући фактор филмског производа и њена интеракција са корисником и његовим проширеним искуством чиме се отвара полигон за нова теоријска разматрања, експерименте у пракси и едукацију на том плану.

Ključne reči:
филм, сценографија, виртуелна реалност, браћа Лимијер, савремене технологије, софтвер, дигитални медији, процес израде, интернет, тродимензионални простори, имерсивност, Аутодеск 3Дс Макс, Пиксолоџик ЗиБраш, Адобе Сабстнс 3Д, Ефир Орнатрикс, Врлд Машин, Марвелус Дизајнер, Анрил Енџин, Ризом УВ
Ostali linkovi:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/536

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja
 

 

Pregled

Sve disertacijeFakulteti i kolekcijeAutoriMentoriČlanovi komisijeFakultetAutoriMentoriČlanovi komisije

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja