• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Воз браће Лимијер, употреба виртуелних технологија у изради дигиталне сценографије - интерактивна инсталација

Thumbnail
Отварање
Дисертација (16.51Mb)
Извештај комисије (794.0Kb)
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о запису
Докторанд:
Радошевић, Михаило Д.
Факултет:
Факултет примењених уметности
Датум одбране:
21-04-2022
Ментор:
Драговић, Јасна, С.
Чланови комисије:
  • Бочина, Ранко, Н.
  • Ћирић, Растко, М.
  • Сопић, Јелена, М.
  • Стојковић, Мирко
Сажетак
Тема докторског уметничког пројекта Воз браће Лимијер, Употреба виртуелних технологија у изради дигиталне сценографије – интерактивна инсталација је разматрање утицаја савремених технологија на филмску индустрију, a пре свега на сценографију и заснива се на креирању дигиталне сценографије и њеној виртуелној конзумацији од стране публике. Полазна тачка овог рада је осврт на развој филмског медија кроз историју, почетне филмске експерименте, формирање филмског језика као и појављивање савремених технологија које утичу на сам начин израде филма, а чији се корени налазе у техникама које су развиле авангарде двадесетих година прошлог века. Иако се процес стварања филма развијао и унапређивао кроз деценије, конзумација филмског дела је остала релативно иста. Убрзан развој технологије на пољу виртуелне реалности и њена широка доступност данас, омогућава да се од гледаоца створи активни учесник у филмском делу са квалитативно потпуно новим доживљајем. Дефинисањем основн...их појмова виртуелне реалности, правила и параметара одређује се планска процедура који обезбеђује успешност финалног продукта, њен развојни пут, од идеје до реализације, а потом и њену експерименталну и практичну примену у индустрији забаве, а шире и за потребе других области где ће ВР технологије наћи своју улогу. Како би се испитала теза до које мере ВР шири спектар корисничког искуства конзумента успостављен је модел као тематска интерактивна инсталација омажа браћи Лимијер. Овај модел треба да послужи за процену домета трансформације гледаоца у активног учесника и његовог квалитета доживљаја, као и да покаже да је ВР неодвојиви део објективне реалности. У фокусу рада је дигитални облик ВР сценографије као интегришући фактор филмског производа и њена интеракција са корисником и његовим проширеним искуством чиме се отвара полигон за нова теоријска разматрања, експерименте у пракси и едукацију на том плану.

Кључне речи:
филм, сценографија, виртуелна реалност, браћа Лимијер, савремене технологије, софтвер, дигитални медији, процес израде, интернет, тродимензионални простори, имерсивност, Аутодеск 3Дс Макс, Пиксолоџик ЗиБраш, Адобе Сабстнс 3Д, Ефир Орнатрикс, Врлд Машин, Марвелус Дизајнер, Анрил Енџин, Ризом УВ
Остали линкови:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/536

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања
 

 

Преглед

Све дисертацијеФакултети и колекцијеАуториМенториЧланови комисијеФакултетАуториМенториЧланови комисије

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања