dc.contributor.advisor | Кајтез, Слободан Б. | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.other | Зечевић, Станко П. | |
dc.contributor.other | Денић, Десимир Ж. | |
dc.contributor.other | Чпајак, Горан Ж. | |
dc.contributor.other | Граовац, Зоран | |
dc.creator | Драгутиновић Roccella, Катарина М. | |
dc.date.accessioned | 2021-02-12T11:06:10Z | |
dc.date.available | 2021-02-12T11:06:10Z | |
dc.date.issued | 2021-06-30 | |
dc.date.submitted | 2021-02-12 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/493 | |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat Piksel u tradiciji ili tradicija u pikselu se oslanja
na prethodno stečeno iskustvo u slikarstvu, grafici i dizajnu tekstila. Sastoji se iz
pisanog dela i praktičnog umetničkog rada.
Upotrebom tradicionalnih tehnika: kolaž, akrilik i pačvork (patchwork) uz
uvođenje nekonvecionalnih materijala (alumina), intencija i cilj je da se poveže
tradicionalno i savremeno, različite oblasti umetnosti, kroz izradu prostornih
instalacija. Kvadrat kao element u okviru zadate geometrijske mreže (grid-a) se uzima
za analogni model savremenog digitalnog piksela. Piksel (engl. pixel) je najmanja
obojena površina na slici 1 (kod većine vrsta ekrana je to kvadrat, ali može biti i
pravougaonik), odnosno uzorak originalne slike i najmanji kontrolisani element slike
predstavljen na ekranu. Shodno tome, u fizičkom svetu, ako se ekran zameni
površinom izvedene kompozicije, najmanji kontrolisani element je kvadrat.
Teorijski deo doktorskog projekta izučava vezu i upotrebu tradicionalnog
elementa- kvadrata i savremenog digitalnog piksela, te se objašnjava njihova
analogno-digitalna relacija, kao i njihov odnos kroz pojmove tradicionalno i moderno.
Kako bi se uspostavila adekvatna veza tradicionalnog i novog, opservacijom i
komparativnom metodom se sistematskim odabirom analiziraju određena dela
umetnika, koji su koristili geometrijske elemente pri komponovanju i izradi. Pored
predočavanja i povezivanja teorijske građe vezane za tematiku, usmerena je pažnja i
na rešavanje odnosa između intuicije i razuma kao činioca kreativnog čina. Pisani deo
rada, pored istorijskog pregleda i teorijske osnove vezane za temu, sadrži i vizuelni
pregled materijala, kroz proces stvaranja-od skica do gotovih kompozicija doktorskog
projekta.
Korišćenjem osnovnog geometrijskog elementa-kvadrata kao glavnog likovnog
gradivnog elementa, realizuju se likovne celine kao deo praktičnog rada i izložbe.
Oblik kvadrata je polazna osnova za razvoj kompozicija - instalacija kroz različite
materijale u izradi: slikarsko platno, alumina i tekstil. Ovi materijali nisu
kombinovani međusobno, već je od svakog od ovih materijala sačinjena posebna
kompozicija, a njihovim prostornim kombinovanjem se postiže jedinstvena celina i interakcija. Posebna pažnja se poklanja izvedbi instalacije interaktivnog karaktera-
svojevrsne prostorne slagalice, čime se omogućava da posmatrač bude i aktivni
učesnik na izložbi, u stvaranju kompozicije od ponuđenih elemenata. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | umetnost, tradicionalno, moderno, analogno, digitalno, kompozicija, slika, instalacija, kolaž, mozaik, pačvork, piksel, kvadrat, percepcija, interakcija | en |
dc.title | Пиксел у традицији или традиција у пикселу, Квадрат као основни градивни елемент композиција | en |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Kajtez, Slobodan B.; Zečević, Stanko P.; Čpajak, Goran Ž.; Graovac, Zoran; Denić, Desimir Ž.; Dragutinović Roccella, Katarina M.; Piksel u tradiciji ili tradicija u pikselu, Kvadrat kao osnovni gradivni element kompozicija; | |