Show simple item record

dc.contributor.advisorКајтез, Слободан Б.
dc.contributor.advisor
dc.contributor.otherЗечевић, Станко П.
dc.contributor.otherДенић, Десимир Ж.
dc.contributor.otherЧпајак, Горан Ж.
dc.contributor.otherГраовац, Зоран
dc.creatorДрагутиновић Roccella, Катарина М.
dc.date.accessioned2021-02-12T11:06:10Z
dc.date.available2021-02-12T11:06:10Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.date.submitted2021-02-12
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/493
dc.description.abstractDoktorski umetnički projekat Piksel u tradiciji ili tradicija u pikselu se oslanja na prethodno stečeno iskustvo u slikarstvu, grafici i dizajnu tekstila. Sastoji se iz pisanog dela i praktičnog umetničkog rada. Upotrebom tradicionalnih tehnika: kolaž, akrilik i pačvork (patchwork) uz uvođenje nekonvecionalnih materijala (alumina), intencija i cilj je da se poveže tradicionalno i savremeno, različite oblasti umetnosti, kroz izradu prostornih instalacija. Kvadrat kao element u okviru zadate geometrijske mreže (grid-a) se uzima za analogni model savremenog digitalnog piksela. Piksel (engl. pixel) je najmanja obojena površina na slici 1 (kod većine vrsta ekrana je to kvadrat, ali može biti i pravougaonik), odnosno uzorak originalne slike i najmanji kontrolisani element slike predstavljen na ekranu. Shodno tome, u fizičkom svetu, ako se ekran zameni površinom izvedene kompozicije, najmanji kontrolisani element je kvadrat. Teorijski deo doktorskog projekta izučava vezu i upotrebu tradicionalnog elementa- kvadrata i savremenog digitalnog piksela, te se objašnjava njihova analogno-digitalna relacija, kao i njihov odnos kroz pojmove tradicionalno i moderno. Kako bi se uspostavila adekvatna veza tradicionalnog i novog, opservacijom i komparativnom metodom se sistematskim odabirom analiziraju određena dela umetnika, koji su koristili geometrijske elemente pri komponovanju i izradi. Pored predočavanja i povezivanja teorijske građe vezane za tematiku, usmerena je pažnja i na rešavanje odnosa između intuicije i razuma kao činioca kreativnog čina. Pisani deo rada, pored istorijskog pregleda i teorijske osnove vezane za temu, sadrži i vizuelni pregled materijala, kroz proces stvaranja-od skica do gotovih kompozicija doktorskog projekta. Korišćenjem osnovnog geometrijskog elementa-kvadrata kao glavnog likovnog gradivnog elementa, realizuju se likovne celine kao deo praktičnog rada i izložbe. Oblik kvadrata je polazna osnova za razvoj kompozicija - instalacija kroz različite materijale u izradi: slikarsko platno, alumina i tekstil. Ovi materijali nisu kombinovani međusobno, već je od svakog od ovih materijala sačinjena posebna kompozicija, a njihovim prostornim kombinovanjem se postiže jedinstvena celina i interakcija. Posebna pažnja se poklanja izvedbi instalacije interaktivnog karaktera- svojevrsne prostorne slagalice, čime se omogućava da posmatrač bude i aktivni učesnik na izložbi, u stvaranju kompozicije od ponuđenih elemenata.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.sourceФакултет примењених уметностиsr
dc.subjectumetnost, tradicionalno, moderno, analogno, digitalno, kompozicija, slika, instalacija, kolaž, mozaik, pačvork, piksel, kvadrat, percepcija, interakcijaen
dc.titleПиксел у традицији или традиција у пикселу, Квадрат као основни градивни елемент композицијаen
dc.typeotheren
dcterms.abstractKajtez, Slobodan B.; Zečević, Stanko P.; Čpajak, Goran Ž.; Graovac, Zoran; Denić, Desimir Ž.; Dragutinović Roccella, Katarina M.; Piksel u tradiciji ili tradicija u pikselu, Kvadrat kao osnovni gradivni element kompozicija;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record