• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Пиксел у традицији или традиција у пикселу, Квадрат као основни градивни елемент композиција

Thumbnail
View/Open
Doktorat.pdf (152.3Mb)
Извештај комисије (1.716Mb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Драгутиновић Roccella, Катарина М.
Faculty:
Факултет примењених уметности
Date Issued:
30-06-2021
Advisor:
Кајтез, Слободан Б.
Committee members:
  • Зечевић, Станко П.
  • Денић, Десимир Ж.
  • Чпајак, Горан Ж.
  • Граовац, Зоран
Abstract
Doktorski umetnički projekat Piksel u tradiciji ili tradicija u pikselu se oslanja na prethodno stečeno iskustvo u slikarstvu, grafici i dizajnu tekstila. Sastoji se iz pisanog dela i praktičnog umetničkog rada. Upotrebom tradicionalnih tehnika: kolaž, akrilik i pačvork (patchwork) uz uvođenje nekonvecionalnih materijala (alumina), intencija i cilj je da se poveže tradicionalno i savremeno, različite oblasti umetnosti, kroz izradu prostornih instalacija. Kvadrat kao element u okviru zadate geometrijske mreže (grid-a) se uzima za analogni model savremenog digitalnog piksela. Piksel (engl. pixel) je najmanja obojena površina na slici 1 (kod većine vrsta ekrana je to kvadrat, ali može biti i pravougaonik), odnosno uzorak originalne slike i najmanji kontrolisani element slike predstavljen na ekranu. Shodno tome, u fizičkom svetu, ako se ekran zameni površinom izvedene kompozicije, najmanji kontrolisani element je kvadrat. Teorijski deo doktorskog projekta izučava vezu i upotreb...u tradicionalnog elementa- kvadrata i savremenog digitalnog piksela, te se objašnjava njihova analogno-digitalna relacija, kao i njihov odnos kroz pojmove tradicionalno i moderno. Kako bi se uspostavila adekvatna veza tradicionalnog i novog, opservacijom i komparativnom metodom se sistematskim odabirom analiziraju određena dela umetnika, koji su koristili geometrijske elemente pri komponovanju i izradi. Pored predočavanja i povezivanja teorijske građe vezane za tematiku, usmerena je pažnja i na rešavanje odnosa između intuicije i razuma kao činioca kreativnog čina. Pisani deo rada, pored istorijskog pregleda i teorijske osnove vezane za temu, sadrži i vizuelni pregled materijala, kroz proces stvaranja-od skica do gotovih kompozicija doktorskog projekta. Korišćenjem osnovnog geometrijskog elementa-kvadrata kao glavnog likovnog gradivnog elementa, realizuju se likovne celine kao deo praktičnog rada i izložbe. Oblik kvadrata je polazna osnova za razvoj kompozicija - instalacija kroz različite materijale u izradi: slikarsko platno, alumina i tekstil. Ovi materijali nisu kombinovani međusobno, već je od svakog od ovih materijala sačinjena posebna kompozicija, a njihovim prostornim kombinovanjem se postiže jedinstvena celina i interakcija. Posebna pažnja se poklanja izvedbi instalacije interaktivnog karaktera- svojevrsne prostorne slagalice, čime se omogućava da posmatrač bude i aktivni učesnik na izložbi, u stvaranju kompozicije od ponuđenih elemenata.

Keywords:
umetnost, tradicionalno, moderno, analogno, digitalno, kompozicija, slika, instalacija, kolaž, mozaik, pačvork, piksel, kvadrat, percepcija, interakcija
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/493

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback