Show simple item record

dc.contributor.advisorKaranović, Branimir
dc.contributor.otherŠuica, Nikola
dc.contributor.otherRapajić, Svetozar
dc.contributor.otherVasić, Čedomir
dc.contributor.otherGnjatović, Ana
dc.creatorAralica, Đorđe
dc.date.accessioned2020-06-18T09:18:22Z
dc.date.available2020-06-18T09:18:22Z
dc.date.issued2020-10-29
dc.date.submitted2020-06-18
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/457
dc.description.abstractМобилне транспарентне скулптуре и њихов унутрашњи садржај је докторски пројекат на Интердисциплинарним докторским уметничким студијама Универзитета уметности у Београду, група за Вишемедијску уметност. Дисертација се бави истраживањем потенцијалног представљања унутрашњег постора скулптуре и његовог активног укључивања у уметнички створену реалност. Како је замишљен и остварен, докторски пројекат се састоји од теоријског дела, из кога је произашао практични део, финализован на изложби под насловом Изван и изнутра. Теоријски део дисертације поникао је из ауторовог уметничког интересовања за мобилне и транспарентне скулптуре. Полазећи од ове теме, дисертација посебно разматра улогу физичке површине скулптуре као границе између два простора – спољашњег реалног простора и унутрашњег простора уметничке реалности. Због комплексности замишљеног финалног уметничког пројекта, истраживање је било усредсређено на неколико теоријских проблема. Међу њима су владајући модели у проучавању и интерпретацији уметности, као и теоријске студије о утицају уметности и њених формалних компоненти на сферу људске психологије и људског опажања уметности. Преко разматрања ових категорија формиран је аналитички оквир за дефинисање и истраживање релевантних уметничких пракси. Као резултат, увид у праксу авангардних покрета раног двадесетог века, посебно њиховог иновативног приступа у архитектури и скулптури, допринео је уобличавању полазне концепцијске равни за даље бављење појмовима покрета и унутрашњег скулпторалног простора. Комбинујући резултате уметничке теорије и уметничке праксе, аутор је издвојио 5 компоненте покрета, уоквиравања и виђења (погледа) као главна умeтничка средства у разрешавању проблема дихотомије спољашњег и унутрашњег скулпторалног простора. Финални део пројекта, изложба под насловом Изван и изнутра, презентовала је десет скулптура, и пратећи визуелни – фотогафски, сликани и видео – материјал. Свеукупност изложених уметничких радова осмишљена је у складу са претходно поменутим категоријама покрета, уоквиравања и виђења – презентација скулптура се осврће на идеју покрета; категорија уоквиравања је заступљена у физичком присуству или одсуству на сликама и скулптури; а виђење споља и виђење изнутра су основна тема видео и фотографског материјала.en
dc.description.abstractMobile Transparent Sculptures And Their Inner Contents is a doctoral project pursued at the Group for Multimedia Art at the Interdisciplinary Doctoral Art Studies of the University of Arts in Belgrade. The dissertation focuses on the exploration of the potential presentation of the interior sculptural space and its inclusion in artistically created reality. The project consists of theoretical study, that provided basis for the final practical project presented by the art exhibition From the Inside and the Outside. Theoretical part of the dissertation stemmed from the author's own artistic interests in mobile and transparent sculpture. In this respect, his particular concern was to explore the role of the sculpture's physical surface as a barrier between two spaces – the exterior space of reality and the interior space of art reality. Because of the complex character of the envisioned art project, the research focuses on several theoretical fields. These include the predominant models in the study of the origins and the interpretations of art, as well as the studies in the impact of art and its formal components on the realm of human psychology and the human perception of art. These categories provided the analytical framework in defining and exploring pertinent art practices. In this, the consideration of early twentieth-century Avant-garde movements, especially their novel approach to architectural and sculptural creation, provided an initial conceptual domain in further addressing the categories of motion and the interior sculptural space. Combining the results from the art theory and the art practice, the author distinguished the components of motion, framing, and gaze, as the major artistic devices in addressing the issue of dichotomy of exterior and interior sculptural space. The concluding part of the project, the exhibition From the Inside and the Outside, thus, presented ten sculptures, followed by visual – photographic, painted, and video – material. The composite of presented artworks was designed to address the above mentioned categories of motion, framing, and gaze – the display of the sculptures relates to the idea of motion; the category framing is represented the physical presence (or absence) in the paintings and sculpture; and the inner and outer gaze is the theme of the video and photographic material.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.sourceИнтердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.titleИзван и изнутра. Мобилне транспарентне скулптуре и њихов унутрашњи садржајen
dc.typeotheren
dcterms.abstractКарановић, Бранимир; Рапајић, Светозар; Шуица, Никола; Гњатовић, Aна; Васић, Чедомир; Aралица, Ђорђе; Izvan i iznutra. Mobilne transparentne skulpture i njihov unutrašnji sadržaj;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record