Слика и симбол у функцији обликовања књиге песама јерменске поезије-употрази за светим знаком
doctoral project
Metadata
Show full item recordAuthor:
Вартабедијан, АнамаријаFaculty:
Факултет примењених уметностиDate Issued:
25-02-2020Advisor:
Фулгоси, Даниела К.Committee members:
- Ћирић, Растко М.
- Ђулизаревић Карановић, Селма М.
- Шћепановић, Владислав С.
- Шуица, Никола
Abstract
Предмет истраживања докторског уметничког пројекта У потрази за светим знаком је проучавање јерменског културног наслеђа и споменика – посебно на тлу Србије, транспоновање мотива орнамената са споменика у нове сликарске форме изведене традиционалним техникама, као и превођење ликовног израза у оригиналан приступ обликовања књига уметника. Истражује се значај и утицај митологије и симбола на човека, као важног дела његове духовности и колективне свести, постављају се питања бивства и порекла људског бића. Наратив пројекта заснован је на библијском миту о потопу, значењу традиционалних јерменских симбола и текстовима савремене јерменске поезије.
Идеја пројекта је формирање нове уметничке стварности која актуелизује акватичке и соларне симболе, идеје о уништењу и поновном стварању света, средишту света, циклусима у природи, упоришту човековог идентитета – породици и прецима, симболима, културној баштини, речима и записима, свим елементима који граде духовну структуру човека преводећи их... у савремену уметничку форму. Радови у оквиру пројекта настали су у техници сувог пастела на папиру и у комбинованој техници са тежњом да се обезбеди снажан доживљај и аура уметничког дела, комбиновањем српског ћириличког и јерменског писма, симбола, боја, портрета и природних лепота, а инспирисани су савременом јерменском поезијом објављеном у збиркама поезије на српском језику.
Циљ пројекта је трагање, потврђивање и успостављање целовитости сопственог идентитета који се базира на различитим припадностима, изучавање и приближавање друге културе и истицање вредности неговања културне баштине. Циљ је преношење поруке песме и целог пројекта кроз универзални језик слике и поставку изложбе конципирану као свеобухватни ликовни простор.