• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   Početna
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled zapisa
  •   Početna
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Амбивалентност додира - изложба скулптура

Thumbnail
Otvaranje
Дисертација (8.488Mb)
Извештај Комисије (2.287Mb)
umetnički projekat
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisu
Doktorand:
Станковић Перић, Стефан М.
Fakultet:
Факултет примењених уметности
Datum odbrane:
02-07-2019
Mentor:
Лађушић, Марко Ж.
Članovi komisije:
  • Чпајак, Горан Ж.
  • Црнобрња Вукадиновић, Милица Н.
  • Кнежевић, Љубица М.
  • Парлић Карајанковић, Оливера
Sažetak
Doktorski umetnički projekat pod nazivom „Ambivalentnost dodira – izložba skulptura" posvećen je analizi i sintezi dve suprotstavljene energije unutar slobodnog skulptoralnog likovnog izraza u realnim prostornim okvirima. Oblikovane forme, u svojoj suštini, oslanjaju se na fragmentarno komponovane elemente postojećeg prirodnog poretka. Proizvod ove analize su skulpture od terakote velikog formata, satkane od geometrijskih i organskih formi, asocijativnog karaktera. Energije ovih, naizgled suprotstavljenih formi koegzistiraju kao jedinstvena celina, sintetisane trećim (ne)elementom – vazduhom. Energija je pojam apstrahovan iz odnosa kretanja koji u svojoj srži ne opisuje supstanciju već odnos kretanja supstancije. Aktivacijom, interakcijom i integracijom ova tri elementa kreiram sliku alternativne stvarnosti, repredstavu postojeće u pararelni utisak o svetu koji nas okružuje – dimenziju u kojoj suprotnosti opstaju zajedno stapajući se u jedistvenu celinu međusobnim dopunjavanjem. Skul...pture kreirane pod ovim utiskom nemaju za cilj reprodukciju prirodnog izgleda stvari, ali nisu ni bekstvo od života, već su pre prodor u bit svesti i nesvesti. S tim u vezi njihov cilj je stvaranje aluzije na osveščenje sopstvenog Ja kao pojedinca, ali i kao sastavnog dela kolektiva i prirodnog poretka i odnosa. Sa željom da podstaknem posmatrače na analiziranje i razmišljanje, skulpture sam koncipirao na asocijativnim formama baziranim na ljudskoj figuri, ali ne izrazito figuralnog karaktera. Oblici koje stvaram osvajaju prostor ne samo pukim invazivnim širenjem, već i integralnim artikulisanjem negativnog prostora. Vitalna snaga ovih skulptura sadržana je u intelektualnom i integralnom. U njih sam utkao deo sebe i deo naše zajedničke prošlosti – drevne vinčanske civilizacije, koji mislim da bi trebalo da detaljnije istražimo i ispitamo. One nose ideju o povezanosti ljudi i prirode i reverzibilnosti tog procesa.

Ključne reči:
ambivalentnost, geometrija, organsko, vazduh, prostor, kičma, Vinča, eklekticizam, vitalizam, skulptura, terakota
Ostali linkovi:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/385

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja
 

 

Pregled

Sve disertacijeFakulteti i kolekcijeAutoriMentoriČlanovi komisijeFakultetAutoriMentoriČlanovi komisije

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O servisu | Pošaljite zapažanja