dc.contributor.advisor | Лађушић, Марко Ж. | |
dc.contributor.other | Чпајак, Горан Ж. | |
dc.contributor.other | Црнобрња Вукадиновић, Милица Н. | |
dc.contributor.other | Кнежевић, Љубица М. | |
dc.contributor.other | Парлић Карајанковић, Оливера | |
dc.creator | Станковић Перић, Стефан М. | |
dc.date.accessioned | 2019-02-26T08:49:01Z | |
dc.date.available | 2019-02-26T08:49:01Z | |
dc.date.issued | 2019-07-02 | |
dc.date.submitted | 2019-02-25 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/385 | |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat pod nazivom „Ambivalentnost dodira – izložba skulptura" posvećen je analizi i sintezi dve suprotstavljene energije unutar slobodnog skulptoralnog likovnog izraza u realnim prostornim okvirima. Oblikovane forme, u svojoj suštini, oslanjaju se na fragmentarno komponovane elemente postojećeg prirodnog poretka. Proizvod ove analize su skulpture od terakote velikog formata, satkane od geometrijskih i organskih formi, asocijativnog karaktera. Energije ovih, naizgled suprotstavljenih formi koegzistiraju kao jedinstvena celina, sintetisane trećim (ne)elementom – vazduhom.
Energija je pojam apstrahovan iz odnosa kretanja koji u svojoj srži ne opisuje supstanciju već odnos kretanja supstancije. Aktivacijom, interakcijom i integracijom ova tri elementa kreiram sliku alternativne stvarnosti, repredstavu postojeće u pararelni utisak o svetu koji nas okružuje – dimenziju u kojoj suprotnosti opstaju zajedno stapajući se u jedistvenu celinu međusobnim dopunjavanjem.
Skulpture kreirane pod ovim utiskom nemaju za cilj reprodukciju prirodnog izgleda stvari, ali nisu ni bekstvo od života, već su pre prodor u bit svesti i nesvesti. S tim u vezi njihov cilj je stvaranje aluzije na osveščenje sopstvenog Ja kao pojedinca, ali i kao sastavnog dela kolektiva i prirodnog poretka i odnosa.
Sa željom da podstaknem posmatrače na analiziranje i razmišljanje, skulpture sam koncipirao na asocijativnim formama baziranim na ljudskoj figuri, ali ne izrazito figuralnog karaktera. Oblici koje stvaram osvajaju prostor ne samo pukim invazivnim širenjem, već i integralnim artikulisanjem negativnog prostora.
Vitalna snaga ovih skulptura sadržana je u intelektualnom i integralnom. U njih sam utkao deo sebe i deo naše zajedničke prošlosti – drevne vinčanske civilizacije, koji mislim da bi trebalo da detaljnije istražimo i ispitamo. One nose ideju o povezanosti ljudi i prirode i reverzibilnosti tog procesa. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | ambivalentnost, geometrija, organsko, vazduh, prostor, kičma, Vinča, eklekticizam, vitalizam, skulptura, terakota | en |
dc.title | Амбивалентност додира - изложба скулптура | en |
dc.title | | |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Lađušić, Marko Ž.; Parlić Karajanković, Olivera; Crnobrnja Vukadinović, Milica N.; Knežević, Ljubica M.; Čpajak, Goran Ž.; Stanković Perić, Stefan M.; Ambivalentnost dodira; | |