• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

KRITIČKA REMEDIJATIZACIJA RATNOG FILMA - Interaktivna instalacija

Thumbnail
View/Open
doktorski umetnički projekat (1.814Mb)
izveštaj komisije (117.4Kb)
fotografije (1.631Mb)
fotografije (853.3Kb)
fotografije (775.7Kb)
fotografija (125.0Kb)
video materijal (319.4Mb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Juričan, Tanja
Faculty:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
Date Issued:
28-09-2017
Advisor:
Todorović, Zoran
Committee members:
  • Lalić, Veljko
  • Antonijević, Radoš
  • Cvetić, Mariela
  • Dimčić, Dragan
Abstract
Cilj rada jeste prikaz umetničko-teorijskog istraţivanja na temu a/efektivne moći filmske (medijske) „stvarnosti“ iz perspektive diskurzivne politike rata, a što je u tekstu predloţeno analizom filma, kao razvijenog sistema tehnologizacije percepcije i dominantne označiteljske prakse društvenih odnosa prema ţivotu/smrti. Predmet rada stoga je moć filmskog pripovedačkog sistema povodom organizacije/konstruisanja/delovanja društvenog ideološkog aparata, odnosno moć filma kao strategije/politike efekata/percepcije i institucionalizacije pogleda, kao globalnog medija Drugog, a čija značenja su aktuelizovana pitanjem umetničkog rada (Deaths of Others), referišući na semiotičke vrednosti smrti drugih u kontekstu filma, kao fantazije, kao ţelje.
The aim of this paper is to display the artistic and theoretical research on the topic of a/effective power of cinema (media) „reality“ from the perspective of the discursive politics of the war proposed within this work by analyzing the film media as a developed system of technology of perception as well as the dominant signifying practice of social relations to the object of life/death. In accordance to that, the subject of the work is the power of cinematic storytelling system regarding organizing/constructing/functioning of social ideological apparatus, i.e. the power of the film regarding strategy/policy of effects/perception and institutionalization of the view, as a global medium of the Other, whose meanings are actualized within the issue of the artistic work (Deaths of Others), referring to the semiotic value of the deaths of others in the context of the film, as a fantasy, as a desire.
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/254

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback