dc.contributor.advisor | Хаџи Јованчић, Невена | |
dc.contributor.other | Шкорц, Бојана | |
dc.contributor.other | Чубрило, Јасмина | |
dc.contributor.other | Дедић, Никола | |
dc.creator | Сарвановић, Ана | |
dc.date.accessioned | 2016-10-05T11:57:16Z | |
dc.date.available | 2016-10-05T11:57:16Z | |
dc.date.issued | 2016-12-28 | |
dc.date.submitted | 2016-09-28 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/188 | |
dc.description.abstract | Докторска дисертација Образовни обрт: Ка савременим теоријама образовања у
уметности и култури има за циљ да представи образовни обрт као новију тенденцију
савремене уметности којом уметност преузима поље образовања са идејом да га
прошири и учини местом потенцијалности. Местом, одакле је могуће промишљати,
критиковати и прекидати доминантни поредак неолибералног капиталистичког система
и успоставити другачији поредак који води ка еманципацији. У том смислу, у докторској
дисертацији се анализира, преиспитује и теоретизује образовни обрт у савременој
уметности, критички сагледава друштвени, културални и економски контекст који је до
њега довео, сагледавају се циљеви у теорији и пракси, те разматрају његови потенцијали.
Истраживање је засновано на тези да савременим светом уметности управља
тржишна, капиталистичка логика којом се све претвара у потрошну робу, као и култура
спектакла и краткорочног памћења која ствара „конзументе значења“, те да пут којим
уметност покушава да се бори иде преко сопственог укидања, то јест, укидања саме
уметности. У том само-укидању, уметност прелази у поље образовања где покреће
производњу малих, локалних, онтолошких знања. Таква знања имају политичко-
еманципаторски потенцијал узурпирања хегемоног поретка који дефинише уметничко
образовање, те на тај начин стварају ново проширено поље образовања. Стога,
образовање постаје платформа која нуди нове могућности окупљања, учествовања,
преговарања, трансформација и рефлексија које се дешавају између окупљених актера
различитих профила (уметника, кустоса, наставника, научника, филозофа, социолога,
критичара, економиста и других) који чине равноправне саговорнике. | sr |
dc.description.abstract | Doctoral dissertation The Educational Turn: Toward the Contemporary Educational
Theories in Art and Culture, aims to present an educational turn as a new tendency of
contemporary art by which the art takes over the field of education in order to expand it and
make it the site of potentiality. The site, from which is possible to reflect, criticize and interrupt
the dominant order of neoliberal capitalism and to establish different order that leads to
emancipation. In this sense, doctoral dissertation analyses, reconsiders and theorizes the
educational turn in contemporary art, critically examines social, cultural and economic context
that led to it, reviews its aims in theory and practice, as well as its potentials.
Research is based on thesis that market, capitalistic logic rules the contemporary art
transforming everything into commodity, as well as spectacle culture of short memory that
creates “consumers of meaning”, so that the way that art tries to fight goes through selfexclusion,
i.e. exclusion of the art itself. Through this process of self-exclusion, art goes into
the field of education where it starts production of small, local, ontological knowledge. That
knowledge has political and emancipatory potential of usurping hegemonic order that defines
art education, thus creating new, expanded field of education. Therefore, education is becoming
the platform that offers new possibilities of encounters, participations, negotiations,
transformations and reflections that occur between different social actors (artists, curators,
teachers, philosophers, sociologists, critics, economists etc.) as equal interlocutors. | sr |
dc.language.iso | scc | sr |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.source | Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.subject | образовни обрт | sr |
dc.subject | educational turn | sr |
dc.subject | art education | sr |
dc.subject | knowledge production | sr |
dc.subject | expanded field of education | sr |
dc.subject | cognitive capitalism | sr |
dc.subject | emancipation | sr |
dc.subject | уметничко образовање | sr |
dc.subject | продукција знања | sr |
dc.subject | проширено поље образовања | sr |
dc.subject | когнитивни капитализам | sr |
dc.subject | еманципација | sr |
dc.title | Образовни обрт: Ка савременим теоријама образовања у уметности и култури | sr |
dc.title.alternative | The Educational Turn: Toward the Contemporary Educational Theories in Art and Culture | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dcterms.abstract | Hadži Jovančić, Nevena; Dedić, Nikola; Škorc, Bojana; Čubrilo, Jasmina; Sarvanović, Ana; Obrazovni obrt: Ka savremenim teorijama obrazovanja u umetnosti i kulturi; | |
dc.contributor.coadvisor | Шуваковић, Миодраг | |