Show simple item record

dc.contributor.advisorХаџи Јованчић, Невена
dc.contributor.otherШкорц, Бојана
dc.contributor.otherЧубрило, Јасмина
dc.contributor.otherДедић, Никола
dc.creatorСарвановић, Ана
dc.date.accessioned2016-10-05T11:57:16Z
dc.date.available2016-10-05T11:57:16Z
dc.date.issued2016-12-28
dc.date.submitted2016-09-28
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/188
dc.description.abstractДокторска дисертација Образовни обрт: Ка савременим теоријама образовања у уметности и култури има за циљ да представи образовни обрт као новију тенденцију савремене уметности којом уметност преузима поље образовања са идејом да га прошири и учини местом потенцијалности. Местом, одакле је могуће промишљати, критиковати и прекидати доминантни поредак неолибералног капиталистичког система и успоставити другачији поредак који води ка еманципацији. У том смислу, у докторској дисертацији се анализира, преиспитује и теоретизује образовни обрт у савременој уметности, критички сагледава друштвени, културални и економски контекст који је до њега довео, сагледавају се циљеви у теорији и пракси, те разматрају његови потенцијали. Истраживање је засновано на тези да савременим светом уметности управља тржишна, капиталистичка логика којом се све претвара у потрошну робу, као и култура спектакла и краткорочног памћења која ствара „конзументе значења“, те да пут којим уметност покушава да се бори иде преко сопственог укидања, то јест, укидања саме уметности. У том само-укидању, уметност прелази у поље образовања где покреће производњу малих, локалних, онтолошких знања. Таква знања имају политичко- еманципаторски потенцијал узурпирања хегемоног поретка који дефинише уметничко образовање, те на тај начин стварају ново проширено поље образовања. Стога, образовање постаје платформа која нуди нове могућности окупљања, учествовања, преговарања, трансформација и рефлексија које се дешавају између окупљених актера различитих профила (уметника, кустоса, наставника, научника, филозофа, социолога, критичара, економиста и других) који чине равноправне саговорнике.sr
dc.description.abstractDoctoral dissertation The Educational Turn: Toward the Contemporary Educational Theories in Art and Culture, aims to present an educational turn as a new tendency of contemporary art by which the art takes over the field of education in order to expand it and make it the site of potentiality. The site, from which is possible to reflect, criticize and interrupt the dominant order of neoliberal capitalism and to establish different order that leads to emancipation. In this sense, doctoral dissertation analyses, reconsiders and theorizes the educational turn in contemporary art, critically examines social, cultural and economic context that led to it, reviews its aims in theory and practice, as well as its potentials. Research is based on thesis that market, capitalistic logic rules the contemporary art transforming everything into commodity, as well as spectacle culture of short memory that creates “consumers of meaning”, so that the way that art tries to fight goes through selfexclusion, i.e. exclusion of the art itself. Through this process of self-exclusion, art goes into the field of education where it starts production of small, local, ontological knowledge. That knowledge has political and emancipatory potential of usurping hegemonic order that defines art education, thus creating new, expanded field of education. Therefore, education is becoming the platform that offers new possibilities of encounters, participations, negotiations, transformations and reflections that occur between different social actors (artists, curators, teachers, philosophers, sociologists, critics, economists etc.) as equal interlocutors.sr
dc.language.isosccsr
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.sourceИнтердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.subjectобразовни обртsr
dc.subjecteducational turnsr
dc.subjectart educationsr
dc.subjectknowledge productionsr
dc.subjectexpanded field of educationsr
dc.subjectcognitive capitalismsr
dc.subjectemancipationsr
dc.subjectуметничко образовањеsr
dc.subjectпродукција знањаsr
dc.subjectпроширено поље образовањаsr
dc.subjectкогнитивни капитализамsr
dc.subjectеманципацијаsr
dc.titleОбразовни обрт: Ка савременим теоријама образовања у уметности и културиsr
dc.title.alternativeThe Educational Turn: Toward the Contemporary Educational Theories in Art and Culturesr
dc.typedoctoralThesisen
dcterms.abstractHadži Jovančić, Nevena; Dedić, Nikola; Škorc, Bojana; Čubrilo, Jasmina; Sarvanović, Ana; Obrazovni obrt: Ka savremenim teorijama obrazovanja u umetnosti i kulturi;
dc.contributor.coadvisorШуваковић, Миодраг


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record