• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторске дисертације
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторске дисертације
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Образовни обрт: Ка савременим теоријама образовања у уметности и култури

Thumbnail
View/Open
doktorska disertacija (2.344Mb)
Izveštaj komisije (625.0Kb)
doctoral thesis
Metadata
Show full item record
Author:
Сарвановић, Ана
Faculty:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
Date Issued:
28-12-2016
Advisor:
  • Хаџи Јованчић, Невена
  • Шуваковић, Миодраг
Committee members:
  • Шкорц, Бојана
  • Чубрило, Јасмина
  • Дедић, Никола
Abstract
Докторска дисертација Образовни обрт: Ка савременим теоријама образовања у уметности и култури има за циљ да представи образовни обрт као новију тенденцију савремене уметности којом уметност преузима поље образовања са идејом да га прошири и учини местом потенцијалности. Местом, одакле је могуће промишљати, критиковати и прекидати доминантни поредак неолибералног капиталистичког система и успоставити другачији поредак који води ка еманципацији. У том смислу, у докторској дисертацији се анализира, преиспитује и теоретизује образовни обрт у савременој уметности, критички сагледава друштвени, културални и економски контекст који је до њега довео, сагледавају се циљеви у теорији и пракси, те разматрају његови потенцијали. Истраживање је засновано на тези да савременим светом уметности управља тржишна, капиталистичка логика којом се све претвара у потрошну робу, као и култура спектакла и краткорочног памћења која ствара „конзументе значења“, те да пут којим уметност покушава да ...се бори иде преко сопственог укидања, то јест, укидања саме уметности. У том само-укидању, уметност прелази у поље образовања где покреће производњу малих, локалних, онтолошких знања. Таква знања имају политичко- еманципаторски потенцијал узурпирања хегемоног поретка који дефинише уметничко образовање, те на тај начин стварају ново проширено поље образовања. Стога, образовање постаје платформа која нуди нове могућности окупљања, учествовања, преговарања, трансформација и рефлексија које се дешавају између окупљених актера различитих профила (уметника, кустоса, наставника, научника, филозофа, социолога, критичара, економиста и других) који чине равноправне саговорнике.

Doctoral dissertation The Educational Turn: Toward the Contemporary Educational Theories in Art and Culture, aims to present an educational turn as a new tendency of contemporary art by which the art takes over the field of education in order to expand it and make it the site of potentiality. The site, from which is possible to reflect, criticize and interrupt the dominant order of neoliberal capitalism and to establish different order that leads to emancipation. In this sense, doctoral dissertation analyses, reconsiders and theorizes the educational turn in contemporary art, critically examines social, cultural and economic context that led to it, reviews its aims in theory and practice, as well as its potentials. Research is based on thesis that market, capitalistic logic rules the contemporary art transforming everything into commodity, as well as spectacle culture of short memory that creates “consumers of meaning”, so that the way that art tries to fight goes through sel...fexclusion, i.e. exclusion of the art itself. Through this process of self-exclusion, art goes into the field of education where it starts production of small, local, ontological knowledge. That knowledge has political and emancipatory potential of usurping hegemonic order that defines art education, thus creating new, expanded field of education. Therefore, education is becoming the platform that offers new possibilities of encounters, participations, negotiations, transformations and reflections that occur between different social actors (artists, curators, teachers, philosophers, sociologists, critics, economists etc.) as equal interlocutors.

Keywords:
образовни обрт / educational turn / art education / knowledge production / expanded field of education / cognitive capitalism / emancipation / уметничко образовање / продукција знања / проширено поље образовања / когнитивни капитализам / еманципација
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/188

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback