• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторске дисертације
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторске дисертације
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Principi zajedništva i saradnje u savremenim teorijama umetničke proizvodnje

Thumbnail
View/Open
doktorska disertacija (2.419Mb)
Izveštaj komisije (215.4Kb)
doctoral thesis
Metadata
Show full item record
Author:
Ivić, Milica
Faculty:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
Date Issued:
24-10-2016
Advisor:
Šuvaković, Miodrag
Committee members:
  • Dragićević Šešić, Milena
  • Šuica, Nikola
  • Dedić, Nikola
  • Stojanović, Dragana
Abstract
Doktorska disertacija Principi zajedništva i saradnje u savremenim teorijama umetničke proizvodnje koncentrisana je oko pitanja umetničke proizvodnje u postfordističkim proizvodnim uslovima. Sa njim su blisko povezana pitanja umetničkog rada, kao i prirode i funkcije rada u datom kontekstu. U vezi sa tim izvedeno je suočavanje sa dominantnim problemima teoretizacije umetničkog rada i kritikom osnovnih pojmova prisutnih u savremenoj teoriji kao što je nematerijalni rad. Saradnja (collaboration, kolaboracija) je pojam koji u širokom smislu opisuje nove forme radnih odnosa u okviru (ne)materijalne proizvodnje u različitim poljima društva, kulture i umetnosti. Konceptualizaciji ovog pojma prethode pitanja zajedničkog i zajedništva, povezana sa savremenim oblicima proizvodnje, koja su u disertaciji specifično primenjena na pitanje saradnje u slučaju umetničke proizvodnje. Razrađenu teoriju saradničkog rada (proizvodnje) u savremenoj umetnosti, pre svega u savremenim izvođačkim umetnostim...a, specifičnije, plesu, disertacija daje kroz tri celineposvećene zajedništvu, proizvodnji i radu, i saradnji. Zbog toga što se čini da umetnički rad izmiče jednostavnim pretpostavkama valorizacije rada, on se pojavljuje kao paradigma savremenih oblika rada. Ples je istovremeno i spektakl (za publiku) i rad, pa na taj način stavlja u prvi plan često skrivene veze između rada i umetnosti. Dematerijalizacija i efemernost plesa ukazuju na načine za proizvođenje umetnosti koji prevazilaze pojmove umetničkog objekta kao robe, fetiša ili viška vrednosti. Umetnička oblast savremenog plesa na lokalnoj plesnoj sceni (ili šire savremenih koreografskih praksi koje obuhvataju i postplesne aktualizacije) izabrana je zbog koncentrisanosti na pitanja proizvodnje ili otpora proizvodnji, kao i zbog primera iz postojeće prakse koji se bave saradnjom i zajedništvom u postsocijalističkom kontekstu.

Keywords:
proizvodnja / saradnja / nematerijalni rad / zajedničko / savremeni ples
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/160

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback