Приказ основних података о запису
Poetika Dah Teatra: Od procesa istraživanja u pozorištu do društvenog angažmana
| dc.contributor.advisor | Vuksanović, dr Divna | |
| dc.contributor.other | Dragićević Šešić, dr Milena | |
| dc.contributor.other | Smiljanić, dr Damir | |
| dc.contributor.other | Medenica, dr Ivan | |
| dc.contributor.other | Ilić, dr Vlatko | |
| dc.creator | Koljenšić, Ivana | |
| dc.date.accessioned | 2016-04-27T13:35:25Z | |
| dc.date.available | 2016-04-27T13:35:25Z | |
| dc.date.issued | 2016.06.30. | |
| dc.date.submitted | 2016-04-26 | |
| dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/136 | |
| dc.description.abstract | ДАХ Театар су 1991. године основале редитељке Јадранка Анђелић и Дијана Милошевић по узору на најзначајније позоришне ствараоце 20. века, са циљем темељног истраживачког рада у позоришту, да би 1993. јасно дефинисале области интересовања и активности, које укључују радионице, предавања, семинаре, гостујуће представе, фестивале, формирајући ДАХ Театар Центар за позоришна истраживања. Рад Центра је од самог почетка био окренут ка непрестаној размени знања, искуства и идеја међу уметницима и учесницима из различитих позоришних, културних, националних традиција, која преносе својој позоришној публици. Поетика ДАХ Театра базирана је на отвореном и снажном друштвеном ангажману, али и на аутентичној, оригиналној, посебној „естетици” и препознатљивом језику и стилу представљања. Иако режију њихових представа најчешће потписује Дијана Милошевић, треба нагласити да су сви чланови/чланице ДАХ Театра аутори, односно ауторке, у распону од истраживачког рада и процеса настанка текста представе, до компоновања и сценског извођења оригиналне музике и плесне кореографије која је један од обавезних елемената у свим пројектима ове трупе, зато што сматрају да је позориште, пре свега, колективни уметнички чин. Под позоришним наративом подразумевамо читав процес настанка представе, од почетне потребе да се препозна и укаже на неку друштвену аномалију, преко позоришног истраживања узрока, последица и начина на који ће се проблем позоришним средствима (ре)презентовати публици. Представе ДАХ Театра нису експлицитно критички настројене, већ се карактеристике културног, националног, етничког, и др. идентитета читају кроз друштвено ангажоване позиве на дијалог, толеранцију, саосећање, преузимање одговорности, помирење, међусобно уважавање и поштовање елементарних људских права, који су у складу са њиховом визијом хуманијег друштва. Имаголошка методологија читања идентитета у позоришном наративу ДАХ Театра је начин на који желимо да предочимо релевантност њихове позоришне праксе овде и сада, али и да укажемо на њихов допринос унапређењу културе, образовања и друштвених односа на микро (позоришном), мезо (градском) и макро (националном) плану. | sr |
| dc.language.iso | scc | sr |
| dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметности | sr |
| dc.source | Факултет драмских уметности | sr |
| dc.subject | ДАХ Театар | sr |
| dc.subject | имагологија | sr |
| dc.subject | идентитет | sr |
| dc.subject | друштвени ангажман | sr |
| dc.subject | поетика | sr |
| dc.title | Poetika Dah Teatra: Od procesa istraživanja u pozorištu do društvenog angažmana | sr |
| dc.type | doctoralThesis | en |
| dcterms.abstract | Вуксановић, др Дивна; Илић, др Влатко; Драгићевић Шешић, др Милена; Смиљанић, др Дамир; Меденица, др Иван; Кољеншић, Ивана; Поетика Дах Театра: Од процеса истраживања у позоришту до друштвеног ангажмана; Поетика Дах Театра: Од процеса истраживања у позоришту до друштвеног ангажмана; |

