dc.contributor.advisor | Volk, dr Maja | |
dc.contributor.other | Popović, dr Živko | |
dc.contributor.other | Zec, dr Petar | |
dc.contributor.other | Janković, dr Aleksandar | |
dc.contributor.other | Milovanović, dr Aleksandra | |
dc.creator | Kraljačić, mr Dejan Nikolaj | |
dc.date.accessioned | 2016-04-27T13:21:22Z | |
dc.date.available | 2016-04-27T13:21:22Z | |
dc.date.issued | 2016.07.01. | |
dc.date.submitted | 2016-04-26 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/134 | |
dc.description.abstract | APSTRAKT
Polazeći od mišljenja da postmodernizam, kao stilski i estetski pravac na filmu, nije dovoljno objašnjen - jasno definisan, a pripadnost istom se opet pripisuje brojnim autorima i filmskim ostvarenjima različitih poetika širom sveta, cilj ove disertacije je da utvrdi da li se zaista dogodio vidljivi prelom u filmskom izrazu koji je rezultirao specifičnim filmskim pojavama jedne nove, zajedničke postmodernističke estetike, a koja počinje da se javlja od ranih 1970-ih godina, razdoblju u kojem se prepoznaju i prvi postmodernistički filmovi. Rad najpre istraţuje genezu pojma i osnovna polazišta postmodernističke misli (izlaţući stanovišta najrelevantnijih teoretičara područja) da bi jasno utvrdio karakteristike postmodernističkog umetničkog izraza - konkretno na filmskom planu, a potom ih dovodi u direktnu vezu sa osobenostima filmskog medija i brojnim pojavama tokom njegove istorije, odnosno preispituje ih kroz niz primera aktuelnih autorskih slikopisa koji slove za postmodernističke, pre svega sa američkog i evropskog podneblja gde se na ovu temu i najviše polemisalo.
Opseţne analize filmskih strujanja tokom istorije, kao i savremene filmske tendencije, brojni autopoetički iskazi autora i obimna literatura, pokazali su: kako smo sve idejno-estetske koncepte aktuelne danas, u manjoj ili većoj meri, imali prilike da uočimo na filmu do 1970. godine; da sami filmski stvaraoci u sopstvenom radu većinski nisu voĎeni postmodernističkim premisama; kao i prisutnost neutemeljenih stavova dela teorijske misli u domenu (filmske) umetnosti, gde je izvesni broj kritičara pre voĎen izvanfilmskim parametrima vrednovanja, favorizujući sociokulturološki i političko-ekonomski diskurs (neretko posmatrajući iz subjektivnog ugla, čak i ideološki pristrasno) i naročito modernistički film (opet u priličnoj vezi sa preferiranim društvenim kontekstom), negoli objektivnijem i sveobuhvatnijem, stilsko-estetskom i naratološkom procenjivanju.
Time su se i polazne hipoteze istraţivanja ispostavile tačnim, dokazujući da postmodernizam na filmu ne sadrţi dovoljno zrelu, koherentnu stilsko-estetsku bazu zbog koje bi se tretirao i legitimno novim, prepoznatljivim filmskim izrazom - pravcem. | sr |
dc.language.iso | srp | sr |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметности | sr |
dc.source | Факултет драмских уметности | sr |
dc.subject | postmodernizam | sr |
dc.subject | film nostalgije | sr |
dc.subject | istorija filma | sr |
dc.subject | pastiš | sr |
dc.subject | intertekstualnost | sr |
dc.subject | aistoričnost | sr |
dc.subject | ţanr | sr |
dc.subject | rimejk | sr |
dc.subject | serijalizacija | sr |
dc.subject | fragmentarnost | sr |
dc.subject | naracija igranog filma. | sr |
dc.title | Postmodernizam i moderni film sa posebnim osvrtom na period od 1970. godine do danas | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dcterms.abstract | Волк, др Маја; Зец, др Петар; Поповић, др Живко; Јанковић, др Aлександар; Миловановић, др Aлександра; Краљачић, мр Дејан Николај; Постмодернизам и модерни филм са посебним освртом на период од 1970. године до данас; Постмодернизам и модерни филм са посебним освртом на период од 1970. године до данас; | |