"Трансформација стварности у слику - постиндустријско доба сагледано кроз серију слика"
doctoral project
Metadata
Show full item recordAuthor:
Пантелић, Милан, Ж.Faculty:
Факултет примењених уметностиDate Issued:
01-06-2018Advisor:
Кајтез, Слободан, Б.Committee members:
- Чпајак, Горан, Ж.
- Зечевић, Станко, П.
- Вујовић Стојановић, Милка, М.
- Јовић, Горан
Abstract
Докторски уметнички пројекат Трансформација стварности у слику − постиндустријско доба сагледано кроз серију слика састоји се од практичног и теоријског дела. Практични део пројекта чини серија слика, уља на платну великих формата постављених у изложбеном простору, чинећи визуелну и тематску целину. У теоријском, писаном делу рада, биће преиспитана тематска и уметничка замисао и реализација пројекта кроз два главна оквира: Доживљај стварности и Трансформација у слику. У раду ће, најпре, бити представљене противречности мишљења о постмодерни, као централног вредносног поља у коме је овај пројекат настао. Циљеви рада темеље се на питањима стања у друштву, односно култури у ширем смислу; како је могуће уметничко савремено стваралаштво и шта у том контесту значи „ангажована“ уметност; релација стварност – уметност; које су „поетике“ актуелне у уметничком изразу; какво је стање у сликарству данас. С обзиром да сам термин и друштвене, односно културне и уметничке појаве које се јављају у по...стмодерном дискурсу, нису довољно појашњени, као ни однос према уметности модерне и касне модерне, у раду ће се говорити о теоријским поставкама и проблемима које антиципира „постмодерно“ или „постиндустријско доба“ и шта то значи за једно друштво на ширем вредносном плану. У оквиру овог дела говориће се о уметничкој продукцији у контексту модерна – постмодерна, и о антиципацијама таквог мишљења и стваралаштва с обзиром на циљеве овог пројекта. У другом делу рада биће речи о реализацији пројекта, кроз осветљавање сликарске традиције у новијој историји уметности, пре свега фотографски реализам, а потом и дефинисање поетике и практичне уметничке продукције која дефинише тему и артикулише пројекат. Биће представљени вредносни оквири које аутор заступа и њихова реализација кроз „трансформацију у слику“. Посебно ће бити појашњено дефинисање сликарског израза и стила. Метод у највећем делу рада је аналитичко-компаративни као и интерпретативни, у циљу осветљавања и дефинисања проблема, поставке и реализације овог пројекта