Show simple item record

dc.contributor.advisorЧолаковић, мр Миладин
dc.contributor.otherПавић, Владан
dc.contributor.otherШијак, Иван
dc.contributor.otherСтојковић, др ум. Мирко
dc.contributor.otherПавловић, др ум. Миливој
dc.creatorСујић, Бранко
dc.date.accessioned2024-08-27T10:34:18Z
dc.date.available2024-08-27T10:34:18Z
dc.date.submitted2024-08-26
dc.identifier.urihttps://youtu.be/0svehmk6zLgen
dc.identifier.urihttps://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/691
dc.description.abstractПројекат Поглед у недоглед је ауторска инсталација која се састоји из три елемента: имерзивне инсталације у простору, виртуелне галерије у коју приступа стављањем хедсета на главу и изложених радова који се у тој галерији налазе. Наведени радови су реализовани различитим техникама попут волуметријске фотографије, стереоскопске и 360° стереоскопске фотографије. Поднаслов рада гласи Граница између статичне и покретне слике, што би представљало поље истраживања медија којим је оформљена виртуелна галерија о којем ће такође бити речи у овом тексту. Скренуће се читаочева пажња на анализу како различити медији, од фотографије и скулптуре, до филма и виртуелне стварности, утичу на нашу перцепцију и разумевање уметности и света који нас окружује. Циљ ове експликације је и да објасни како је изгледао процес стварања инсталације Поглед у недоглед. Утицаји који су допринели коначном изгледу инсталације су бројни и из различитих су категорија. У једном слоју су диктирани природом самог медија, други су резултат доживљаја опуса уметника који су субјективни и оригинални, а трећи су крајње аутентични и дошли су из свакодневног живота. Због свега тога, део експликације се бави анализом технолошког развоја медија виртуелне стварности и могућностима које он пружа. Део рада се бави анализом постигнућа различитих аутора који су обрађивали сличне теме али у другим медијима, а један део је посвећен и већ споменутим животним околностима. У раду се покушало доћи до одговора на питања које се тичу будућности виртуелне и проширене стварности, што је подразумевало и промишљање односа стварности и фикције, као и етичких и филозофских аспеката ове технологије за коју верујем да поседује потенцијал да трансформише не само уметност, већ и друштво у целини.en
dc.description.abstractThe project "A Look beyond the Foreseeable" is an original installation consisting of three elements: a physical installation that the viewer can enter, a virtual gallery accessed by putting on a headset, and the exhibited works in that gallery, created using various techniques such as volumetric photography, stereoscopic photography, and 360° stereoscopic photography. The subtitle of the work is "The Boundary between Static and Moving Images," representing the field of media research that shaped the installation, which will also be discussed in this text. It draws the reader's attention to an analysis of how different media, from photography and sculpture to film and virtual reality, affect our perception and understanding of art and the world around us. The purpose of this explication is to describe the creation process of the installation A Look beyond the Foreseeable. The influences that contributed to the final appearance of the installation are numerous and from different categories. Some are dictated by the nature of the medium itself, others are the result of experiencing the works of artists the author consider significant, and some are deeply personal and come from everyday life. Therefore, part of the explication deals with the analysis of the technological development of virtual reality media and its possibilities, part with the analysis of various authors who have dealt with similar themes in other media, and a short part is dedicated to the already mentioned life circumstances. In this work, the author tried to provide answers to questions concerning the future of virtual and augmented reality, which also involved reflecting on the relationship between reality and fiction, as well as the ethical and philosophical aspects of this technology, which I believe has the potential to transform not only art but also society as a whole.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметностиsr
dc.sourceФакултет драмских уметностиsr
dc.title"Поглед у недоглед" (Граница између статичне и покретне слике)en
dc.typeotheren


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record