Сусрет - вишемедијска просторна инсталација
doctoral project
Metadata
Show full item recordAuthor:
Богдановић, МаријаFaculty:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиOn Public Scrutiny:
05-08-2024Advisor:
Тодоровић, ЗоранCommittee members:
- Димчић, Драган
- Јованић, Александра
- Лековић, Биљана
- Цветић, Мариела
Abstract
У оквиру докторског уметничког рада СУСРЕТ – Вишемедијска просторна
инсталација разрађују се и анализирају концепти и теоријско-поетске поставке важне за
сам рад, успостављају паралеле са теоријским увидима у гестикулацију, антрополошким
студијама геста и комуникације, те референцама из области модерног плеса као и
антрополошког театра. У теоријском делу рада износе се идеје виртуелног простора које
описују проблематике значајне за предмет бављења у оквиру уметничког рада и уједно
испитују различите експресивне могућности медија али и његових градивних елемената
ван оквира наратива у ком су првобитно настали.
Рад је настао као резултат истраживања изражајних потенцијала човековог тела
у контексту комуникације у којој се предност даје телесној невербалној експресији.
Снимањем интервјуа са четрдесет и четворо људи креиран је материјал који је послужио
као визуелна и аудио грађа за креирање визуелно-аудитивне троделне инсталације
представљене у затвореном галеријском простору.... Поступком монтаже су телесне
ексрпесије учесника интервјуа склопљене у плесну видео форму, те на овај начин
монтажу можемо посматрати као проширену кореографску праксу. Звучна медијска
линија у садејству је са визуелним делом рада, те заједно имају за циљ да синергијски и
кинестетички делују на посматрача.
In the doctoral artistic work ENCOUNTER – Pollumedia spatial installation concepts
and theoretical-poetic frameworks relevant to the work itself are developed and analyzed.
Parallels are drawn with theoretical insights into gesture, anthropological studies of gesture and
communication, as well as references from the fields of modern dance and anthropological
theater. In the theoretical part of the work, ideas of virtual space are presented, describing issues
significant to the subject matter within artistic work, while also exploring various expressive
possibilities of the medium and its constituent elements beyond the narrative framework in
which they originally emerged.
The work originated as a result of research into the expressive potentials of the human
body in the context of communication, emphasizing non-verbal bodily expression. By
conducting interviews with forty-four people, material was created to serve as visual and audio
structure for the creation of a visual-au...ditory three-part installation presented in a closed gallery
space. Through the process of montage, the bodily expressions of the interviewees were
compiled into a dance video form, allowing this montage to be viewed as an expanded
choreographic practice. The sound media line, in coopereation with the visual aspect of the
work, aims to synergistically and kinesthetically affect the viewer.