Чистилиште - мултимедијална изложба са мотивима колоније белоглавих супова на Увцу
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о записуДокторанд:
Прерадовић, Саша П.Факултет:
Факултет примењених уметностиДатум одбране:
09-04-2024Ментор:
Фулгоси, Даниела К.Чланови комисије:
- Цветковић, Златко
- Карановић, Бранимир Б.
- Раковић, Бранко
- Костић, Александар
Сажетак
Као алегоријски носач назива Чистилиште послужило је хранилиште за лешинаре,
Манастирине на Увцу на којем белоглави супови буквално очисте и последње остатке
угинуле стоке. У двојаком пренешеном значењу, то место се сагледава као чистилиште
људске душе и карактера и моћи медија фотографије да из најружнијих приказа
исфилтрира оно што је лепо.
Пројекат је мултимедијалан. Доминантан део чини поставка фотографија од класичног
до мозаичног распореда у простору галерије, затим видео рад, звук и текстуални део.
Изложба почиње увидом у околину, развија се преплетом контрастрирањем ружних
сцена комадања мрцине са лепшим сценама и завршава се чистим формама и
линеатурама костију. На тај начин се приказују могућности медија фотографије да
естетизује и најружније, а текстуални делови са цитатима из религијских списа
алудирају на духовно значење ових порука, да у нашим срцима можемо имати рај или
пакао у зависности колико се трудимо да очистимо наша срца и у шта је упрт наш
поглед.
Г...лавни јунак је белоглави суп са огромним крилима који се у неким приликама види
као симбол анђела или демона у зависности од функције коју обавља. Студиозно
истраживање је спроведено на улози белоглавог супа у амблематици двоглавог орла,
важно за српску хералдику. У ту сврху, понуђене су методе истраживања, а обрађивани
су: хетитски храм Јазиликаја у Турској, прикази двоглавог орла у српској
средњовековној црквеној уметности и систематично класификоване и објашњене позе
супа као модела у примењеној уметности.
Описано истраживање метода снимања са искуством које их је пратило обогаћује
фотографску праксу у тзв. Wildlife теми.