Show simple item record

dc.contributor.advisorЂукић, др Весна
dc.contributor.otherДрагићевић Шешић, др Милена
dc.contributor.otherРогач Мијатовић, др Љиљана
dc.contributor.otherКривошејев, др Владимир
dc.contributor.otherКочовић Де Санто, др Милица
dc.creatorВићентијевић, Данијела
dc.date.accessioned2023-11-28T11:47:12Z
dc.date.available2023-11-28T11:47:12Z
dc.date.submitted2023-11-28
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/641
dc.description.abstractОрганизациона структура одређује начин стратешког управљања културно туристичким рутама, сертификованих од стране Савета Европе, као и оних на националном и регионалном нивоу, које не подлежу процесу сертификације. Сертификоване културне руте су пројекти сарадње и повезивања земаља у области културе и туризма у циљу развоја и промоције одређене теме, културног концепта, личности или феномена од транснационалног значаја и важности за разумевање и поштовање заједничких вредности Европе. Њихов правни статус су најчешће удружења или фондације. Укључују најмање три европске земље и заснивају се на партиципативном приступу свих заинтересованих страна на локалном, регионалном и националном нивоу у процесу развоја, културно туристичке валоризације и позиционирања на туристичком тржишту. Предмет истраживања овог рада је однос организационих структура и начина управљања културно туристичким рутама које пролазе кроз УНЕСКО локалитете Немачке, Словачке, Португалије, Румуније, Грчке и Србије. Посебан фокус је на истраживању културне руте Трансроманика у Србији. Општи циљ истраживања је да испита актуелни и развије ефикаснији и ефективнији модел организационе структуре који би унапредио управљање културно туристичким рутама које пролазе кроз УНЕСКО локалитете у посматраним земљама, са посебним акцентом на међународну културно туристичку руту Трансроманика у Србији. При креирању организационог дизајна управљачког тела културно туристичких рута треба се ослонити на 5с модел организације. Тако би управљачко тело руте имало организациону структуру прилагођену параметрима дизајна, засновану на ситуационом (контингентном приступу), флексибилну (прилагођену променама у средини) и ослоњену на професионални модел управљања. Организациона структура је усклађена са сетом стратегија управљања културно туристичким рутама, заснованих на интердисциплинарном приступу.en
dc.description.abstractThe organizational structure determines the way strategic management of cultural tourism routes is handled, whether they are certified by the Council of Europe or operate at the national and regional levels which are not subject to the certification process. Certified cultural routes are collaborative projects that connect countries in the fields of culture and tourism with the aim of developing and promoting a specific theme, cultural concept, personality or phenomenon of transnational importance and significance for understanding and respecting Europe's common values. They are typically legal entities such as associations or foundations, involve at least three European countries and are based on a participatory approach involving all stakeholders at the local, regional, and national levels in the development, cultural tourism valorization and positioning in the tourism market. The subject of this research is the relationship between organizational structures and management approaches to cultural tourism routes passing through UNESCO sites in Germany, Slovakia, Portugal, Romania, Greece and Serbia, with a particular focus on the Transromanika cultural route in Serbia. The overarching goal of this research is to examine the current models and develop a more efficient and effective organizational structure that would enhance the management of cultural tourism routes traversing UNESCO sites in the mentioned countries, with a specific emphasis on the international Transromanika cultural route in Serbia. In creating the organizational design of the governing body for cultural tourism routes, the research suggests relying on the 5s model of organization. This way, the governing body of the route would have an organizational structure tailored to the design parameters, grounded in a situational (contingency-based) approach, adaptable to changes in the environment and based on a professional management model. The organizational structure aligns with a set of management strategies for cultural tourism routes, rooted in an interdisciplinary approach.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметностиsr
dc.sourceФакултет драмских уметностиsr
dc.subjectКључне речи: културне руте, стратешко управљање, организациони дизајн, организациона структура, стратегије управљања, организација, Трансроманикаen
dc.subjectKeywords: cultural routes, strategic management, organizational design, organizational structure, management strategies, organization, Transromanikaen
dc.titleЗначај организационе структуре за стратешко управљање културно туристичким рутама које пролазе кроз Унеско локалитетеen
dc.typedoctoralThesisen


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record