СУПЕРМАРКЕТ - дигитални музички анимирани филм
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisuDoktorand:
Кукић, РасткоFakultet:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиDatum odbrane:
23-11-2015Mentor:
- Бисенић, Добрица
- Шијак, Иван
Članovi komisije:
- Ћирић, Растко
- Динуловић, Радивоје
- Јованић, Александра
Sažetak
Aнимирани музички филм Супермаркет настао је као резултат вишегодишњег истраживања на пољу 3Д анимације, анимираног филма, однoса покретне слике и звука, филмске монтаже и структуре наративног и апстрактног филма. Музички филм је термин који сам изабрао да бих дефинисао широк спектар различитих филмских форми насталих на основу одерђене музичке нумере. Филм Супермаркет је комбинација компјутeрски генерисане и живо снимљене слике. Филмска структура се састоји од две различите линије које се међусобно преплићу. Прва линија подразумева видео секвенцу снимљену у супермаркету. Друга линија је углавном компјутерски генерисана и подразумева актера који трчи по покретној платформи кружног облика. Покретна платформа је део механизма који функционише на принципу филмског пројектора. Трчањем, актер покреће филмску траку на којој је забележена претходно поменута сцена из супермаркета. Због положаја у механизму, актер може да види само садржај забележен на филмској траци. Другим речима, он има утис...ак да се налази у супермаркету и да пазари. Док актер трчи, трака се креће напред и колица се пуне производима, а када га снага изда и посустане, трака се враћа назад и колица се празне. Цео механизам се налази у малој металној просторији која је део монументалне грађевине, састављене од великог броја сличних просторија. Грађевина се налази на броду који плови непрегледном воденом површином.Оно што актер такође не види јесте да, упоредо са механизмом филмског пројектора навија масивну опругу која му се налази иза леђа. Опруга има двојаку функцију. Једна је да покрене механизам пројектора у супротном смеру када актер посустане. На тај начин трака никада не стиже до краја и актер је стално изнова покреће. Друга функција је да покреће пумпу за ваздух која се налази са друге стране кутије у којој је актер смештен. Заједно са становницима других кутија, актер, покретањем пумпе, ставара ваздушни притисак у сферичном резервоару. Компресовани ваздух се користи како би се покренуо механизам на принципу парне машине. Овај механизам покреће брод који плови у непознатом правцу. На крају филма, у току невремена, грађевина се руши и брод тоне. Кутија у којој се налази протагониста филма остаје да плута на површини океана. Актер поново устаје и наставља да хода по платформи. Разлика је у томе што сада види где се стварно налази. Такође, и даље види корпу из супермаркета, која се више не креће између рафова, већ плива у океану. Музички филм Супермаркет је сатиричан коментар на механизме потрошачког и материјалистички орјентисаног друштва.
Теоретски део рада подразумева разматрање теоретских основа, историјског
развоја, порекла и мултимедијалне природе музичког филма. У посебном поглављу рад се бави утицајима који су различити правци филмске уметности имали на музички филм. Овде се пре свега мисли на утицај играног, апстрактног, анимираног филма и мјузикла. Пре него започнем детаљнију анализу корена музичког филма, осврнућу се на његов историски развој. Ово је неопходно да бисмо схватили како је музички филм постао оно што је данас. Затим следи поглавље које се бави коренима оваквог начина изражавања, који подразумевају сценске уметности, апстрактни и наративни филм. Након тога следи анализа елемената музичког филма. Ти елементи су слика, покрет, звук и поезија. Сваки од ових елемената је посебно размотрен. Следеће поглавље се бави вишемедијском природом музичких филмских форми, то јест међусобним однoсом поменутих елемената. Основна хипотеза од које је започето теоретско истраживање је мултимедијална природа музичког филма. Структура оваквих форми подразумева преплитање и међусобну надоградњу слике, покрета, звука и поезије. Сваки од поменутих медија престаје да постоји као независни чинилац и, мање или више равноправно, учествује у новој вишемедиjској целини. У једном од поглавља су обрађени елементи филмског језика, незаобилазни у свим уметничким формама које подразумевају покретне слике. Пошто практични део рада подразумева већим делом анимирану форму, једно поглавље је посвећено анимацији, нарочито односу анимираних секвенци и музичке композиције. По једно поглавље је такође посвећено декору и костиму, пошто ови елементи, нарочито декор, заузимају значајну улогу у практичном делу рада. Последње поглавље бави се анализом практичног дела рада, односно музичког филма Супермаркет. Састоји се од два поглавља, од којих једно подразумева општу редитељску експликацију, а друго објашњења технолошког процеса израде филма Супермаркет.
The animated musical film Supermarket is the result of years long research in the field of 3D animation, animated film, the relationship between moving images and sound, film editing, and the structure of the narrative and abstract film. Musical film is a term I chose to define a range of different film forms created on the basis of a certain music track. The film Supermarket is a combination of computer generated and live recorded image. The film structure includes two different lines that are intertwined. The first line includes a video sequence recorded at the supermarket. The second line is mostly computer generated and includes an character running on a circular mobile platform. The mobile platform is part of a mechanism which operates on the principle of a film projector. As he is running, the character launches film reel, on which the above-mentioned scene from the supermarket is recorded. Because of its position in the mechanism, the protagonist can see only the content recorde...d on the reel. In other words, he has the impression that he is inside the supermarket and shops. While the player is running, the movie reel is moving forward and the troley is filling with products , and when his strength gives him away, the reel rewinds back and carts are emptied. The whole mechanism is located in a small metal room, that is part of a monumental structure, consisting of a large number of similar rooms. The building is located on a ship that sails the vast water surface. What the character also does not see is that, along with the mechanism of the film projector, he winds up a massive spring that he is located behind him. The spring has a dual function. One is to move the mechanism of the projector in the opposite direction when the figure falters. Thus, the reel never comes to an end and the player always starts over again. The second function is to run the air pump, which is located on the other side of the box in which the actor is located. Together with the inhabitants of other boxes, the player pumps the air, pushing air pressure into a spherical tank. The compressed air is used to run the mechanism on the principle of the steam engine. This mechanism moves the ship in an unknown direction. At the end of the film, during the storm, the building is ruined, and the ship sinks. The box, in which the protagonist of the film is located, remains floating on the surface of the ocean. The character continues to walk on the platform. The difference is that now he can see where he really is. It also still sees cart from the supermarket, which is no longer moving between shelves, but swimming in the ocean. The musical movie Supermarket is a satirical comment on the mechanisms of consumerism and materialistic-oriented society.
The theoretical part of the work includes consideration of theoretical basis, historical
development, origin and multimedial nature of musical film. A special chapter deals with the influences that different directions of film art had on musical film. Here I am primarily referring to the influence of abstract, animated and narative films and musicals. This study starts with an analysis of historical development of musical film. This is necessary to understand how the musical film has became what it is today. This is followed by a chapter that deals with the roots of this kind of expression, which I find in performing arts, abstract and narrative film. The next chapter is about elements of musical film. These elements are images, motion, sound and poetry. Each of these elements is particularly considered. Another chapter deals with the multimedia nature of musical film form. The main hypothesis from which I began the theoretical research is the multimedial nature of musical film. The structure of these forms involves interweaving and mutual upgrading images, motion, sound and poetry. Each of these media will cease to exist as a factor that more or less equally participates in the new multimedial unity. One of the chapters processes elements of film language, which are unavoidable in all art forms that involve motion pictures. The practical part of the work mostly involves animated form, one chapter is devoted to animation, especially the relationship betwain animated sequences and musical compositions. One chapter is also devoted to the decor and costumes, as these elements, especially the decor, occupy an important role in the practical part of the project. The last chapter analyzes the musical film Supermarket.
It consists of two sections, one of which includes a general directing approach, and the other that explains the technological process of making the film Supermarket.