Show simple item record

dc.contributor.advisorСтојановић, Марко
dc.contributor.otherЋирић, Растко
dc.contributor.otherГњатовић, Ана
dc.contributor.otherСавић, Светлана
dc.contributor.otherЈованић, Александра
dc.creatorЦитлик, Бранко
dc.date.accessioned2022-12-07T10:19:18Z
dc.date.available2022-12-07T10:19:18Z
dc.date.issued2023-03-27
dc.date.submitted2022-12-07
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/583
dc.description.abstractDoktorski umetnički projekat Soundscapes bavi se generativnim procesima u nastanku auditivnog i vizuelnog materijala. Soundscapes ima za cilj interakciju slike i zvuka, pri čemu jedna od ovih komponenti, kompjuterski generisani zvučni sadržaj, dinamično utiče na drugu - kompjuterski generisani video. Soundscapes je u svojoj izvedbi koncipiran sa namerom da koristi lako dostupne tehnologije i softverske alate, kako bi što veći deo postupka ostao u ličnoj umetničkoj produkciji. Osnovni cilj projekta je stvaranje softverski simuliranog zvučnog i vizuelnog okruženja, generisanog u realnom vremenu. Centralni događaj je simulacija čestica koja čini vizuelnu komponentu rada. Projekat istražuje koncept slučaja i oslanja se na slučajne događaje na koje sistem simuliranih čestica reaguje. Očekivani rezultat je uspostavljanje interaktivnog i/ili intra-aktivnog odnosa sa publikom koja bi, u susretu sa radom, pasivno ili aktivno uticala na njegovo ponašanje. Istovremeno, projekat teži da postigne imerzivni odnos, meditativni i kontemplativni odnos sa publikom putem zvuka i slike. Tekst koji prati projekat sastoji se iz više segmenata. U uvodnom delu bavi se pojavom slučaja u umetnosti, i donosi pregled delovanja umetnika koji su se sistematski bavili slučajem u svom radu. Ovde pokušavamo da rasvetlimo poetički i teorijski okvir slučaja u umetnosti. Među analiziranim umetničkim praksama pokušaćemo da pronađemo paralele sa projektom Soundscapes. U nastavku je opis metodološkog pristupa tokom razvoja i evolucije samog projekta. Tehnički opis praktičnog rada sadrži prikaz strukture rada, metodologije i postupka, kao i materijala i alata koji su bili potrebni tokom realizacije. Zaključak predstavlja evaluaciju rezultata rada na projektu.en
dc.description.abstractThe doctoral artistic project Soundscapes deals with generative processes in the creation of auditory and visual material. Soundscapes aims at the interaction of image and sound where one of the components, computer-generated sound content, dynamically influences the other - a computer-generated video. Soundscapes was concieved with the intention to use the easily accessible technologies and software tools, so that most of the process remains in personal artistic production. The main goal of the project is the creation of a software-simulated, real-time generated, acoustic and visual environment. The project focus point is a particle simulation that forms a visual component of the work. The project explores the concept of chance and relies on chance events to which the simulated particle system responds. The expected result is to establish an interactive and/or intra-active relationship with the audience who, in contact with the work, would passively or actively influence the behavior of the system. At the same time, the project strives to achieve an immersive, meditative and contemplative relationship with the audience through sound and image. The text accompanying the project consists of multiple segments. In the introduction, it deals with the emergence of chance in art, and gives an overview of the work of artists who have systematically dealt with chance in their work. Here we try to shed light on the poetic and theoretical framework of chance in art. We will also try to find, among the analyzed artistic practices, possible parallels with the Soundscapes project. Further on, there is a description of the methodological approach during the development and the evolution of the project itself. The technical description of the practical work contains an overview of the work structure, methodology and procedure, as well as the materials and tools used in the realisation. The conclusion is the evaluation of the results of the work on the project.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.sourceИнтердисциплинарне студије Универзитета уметностиsr
dc.subjectvideo instalacija, zvučna instalacija, generativni procesi, slučaj, interaktivnost, intra-aktivnost, realno vreme, sistemi čestica.en
dc.subjectvideo installation, sound installation, generative processes, chance, interactivity, intra-activity, real-time, particle systemsen
dc.titleSoundscapes - видео инсталацијаen
dc.typeotheren


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record