• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Суперпозиција – текстилна инсталација

Thumbnail
Отварање
Извештај Комисије (2.601Mb)
Дисертација (35.19Mb)
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о запису
Докторанд:
Векић, Леонора Ј.
Факултет:
Факултет примењених уметности
Датум одбране:
12-10-2022
Ментор:
Нинчић, Оливера С.
Чланови комисије:
  • Вељовић, Ивана Д.
  • Манојловић, Тања М.
  • Чпајак, Горан Ж.
  • Кнежевић, Радомир
Сажетак
Докторски уметнички пројекат „Суперпозиција – текстилна инсталација” бави се процесуалном праксом израде модуларних плетених система у циљу испитивања композиционих односа који се успостављају применом комбиновања и преклапања. Истраживање представља испитивање изражајних могућности петље као јединице за формирање мреже и грађе за савремену уметничку продукцију текстилних инсталација. Идеја личног покрета/геста и манипулација материјалом основ су испитивања формирања плетених система на конструктивном, структуралном, модуларном и волуметријском плану. Могућности које концепт отвара односе се како на процес трансформације модуларне форме, тако и на његову темпоралну перцепцију у простору. Идејно се калкулише с партиципацијом могућих варијанти реконфигурације елемената у нове генеричке формалне односе. Накнадном светлосном пројекцијом – сенкама успоставља се нови суперпонирани, нематеријални план рада који у просторном окружењу остварује стање суперпозиције – имерзивну инстал...ацију са ефектом ефемерности простора и времена. Историјско-теоријски оквир пројекта представља преглед одређених модела о значају процеса стварања и створеног руком које су развили социјални антрополози и мислиоци. Поред тога, дат је и кратак преглед уметничких пракси које визуелно и идејно кореспондирају са темом докторског уметничког пројекта. Кроз релевантну литературу и личну опсервацију образлаже се каузални и слојевити однос мануелне технике (плетења) – текстилног производа (мреже) – уметности (инсталација). Завршна поглавља посвећена су анализи реализованог рада у оквиру пројекта и дефинисању закључака.

Кључне речи:
петља, плетење, мрежа, гест, покрет, процес, модуларност, просторни односи, светло, текстилна инсталација
Остали линкови:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/571

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања
 

 

Преглед

Све дисертацијеФакултети и колекцијеАуториМенториЧланови комисијеФакултетАуториМенториЧланови комисије

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања