ГАЛАТЕА вишемедијско сценско дело
Metadata
Show full item recordAuthor:
Стефановић, КонстантинFaculty:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиDate Issued:
02-11-2022Advisor:
Денеш ДебреиCommittee members:
- Правдић, Иван
- Гњатовић, Ана
- Савић, Светлана
- Шуица, Никола
Abstract
Писани рад представља теоријску експликацију докторског уметничког пројекта
ГАЛАТЕА вишемедијско сценско дело. Вишемедијски уметнички пројекат намењен је
сценском извођењу, за групу извођача вокално-инструменталног састава,
електроакустичку музику и видео-пројекцију. Уметнички пројекат и теоријска
експликација настали су на Интердисциплинарним студијама, модулу вишемедијска
уметност, Универзитета уметности у Београду. Рад је започет са ментором мр Срђаном
Хофманом, професором емеритусом Факултета музичке уметности у Београду, а након
његове смрти, рад је завршен са бившим коментором и садашњим ментором Денешем
Дебреијем (Döbrei Dénes), редовним професором Академије уметности у Новом Саду.
При планирању као и током израде вишемедијског уметничког пројекта
ГАЛАТЕА узети су у обзир формални захтеви1 по којима вишемедијски уметнички
пројекат мора да садржи најмање три медијске линије, израђене у потпуности од стране
аутора, као и да усаглашавање медијских линија мора садржати њ...ихово паралелно и
антипаралелно уодношавање. Теоријска експликација вишемедијског уметничког
пројекта уводи, између осталог, теоријски појам специфичног методског поступка у
стварању вишемедијског уметничког дела. Поступак је инспирисан синтезијским
уметничким пројектом Владана Радовановића Линеарија, а назван ’линеарнo претапање
медијских линија’. Уз паралелно и антипаралелно уодношавање медија, ова техника
пружа додатни методски поступак у стварању вишемедијског уметничког дела,
обзиром да се вишемедијске форме мање-више прожимају или укрштају са различитим
уметничким дисциплинама и/или их хибридно спајају, кроз најмање три различита
медија. За разлику од мултимедијалне уметности, вишемедијско уметничко дело
настаје као резултат коначних одлука једног уметника – аутора, наравно уз сарадњу са
свим осталим учесницима (Радовановић, Синтум 2005, 153–154).
This written work presents a theoretical explication of the doctoral art project
GALATEA Polymedia Stage Work. This polymedia art work is aimed for stage performing,
for a vocal-instrumental group of performers, electro-acoustic music and video projection.
The art project and its theoretical explication arouse at Interdisciplinary Studies, Polymedia
Art Module, at the University of Arts in Belgrade. The work had started with the mentor mr
Srđan Hofman, professor emeritus at the Faculty of Music in Belgrade, and after his death
was completed with the former comentor and now mentor Deneš Debrei (Döbrei Dénes), full
professor at the Academy of Arts in Novi Sad. This polymedia art work is aimed for stage
performing, for a vocal-instrumental group of performers, electro-acoustic music and videoprojection.
In planning and in the very process of creation of the polymedia art project GALATEA
formal demands have been taken into consideration2 according to which a polymedia art work
m...ust contain at least three media lines, made entirely by the author, while the synchronization
of media lines must contain their parallel and antiparallel correlation. The theoretical
explication of the polymedia art project introduces, among other things, a theoretical idea of a
specific methodological procedure in creation of polymedia art work. This procedure is
inspired by the synthesic art project of Vladan Radovanović Linearia, and it is called “linear
transformation of media line”. Together with parallel and antiparallel correlation of media,
this technique offers an additional methodological approach in creation of a polymedia art
work considering that polymedia forms more or less permeate or intersect different art
disciplines and/or join them in a hybrid way, through at least three different media. In contrast
to multimedia art, a polymedia art work arises as a result of final decisions of a single artist –
author, of course in collaboration with all the other participants (Радовановић, Синтум 2005,
153–154).
linear permeation of media line, media “junctions”, metamorphosis/
transformation/ conversion, myth, polyphony, parallel and antiparallel correlation of media
lines, intertwining of media, permeation of media, synaesthesia, synchronization, synthesic
art, complex textures.