dc.contributor.advisor | Правдић, Иван | |
dc.contributor.other | Голубовић, Срдан | |
dc.contributor.other | Баљак, Јанко | |
dc.contributor.other | Стојановић, Марко | |
dc.creator | Bešević Gajić, Branka | |
dc.date.accessioned | 2021-07-14T10:02:34Z | |
dc.date.available | 2021-07-14T10:02:34Z | |
dc.date.issued | 2021-10-21 | |
dc.date.submitted | 2021-07-14 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/524 | |
dc.description.abstract | Филм Одлука у дигиталном медију бави се узроцима и последицама партнерског насиља, о којем се све чешће говори, како на Балкану, тако и на глобалном нивоу широм света. Овај рад представиће резултат трогодишњег проучавања, истраживања на докторским уметничким студијама, на одсеку Дигиталне уметности Универзитета уметности у Београду, а његов фокус je на филмској режији у дигиталном медију. Одлука је први интерактивни филм на Балкану који се бави проблемима партнерског насиља. Циљ рада је да дефинише најзначајније аспекте актуелног интерактивног медија у сврху буђења свести друштва о трагедији балканског патријархата где је жена третирана као ниже биће у односу на мушку популацију. У овом уметничком раду бавим се проблемом партнерског насиља над женама на Балкану и циљ је да се анализира тренутно стање, проблеми али и начин рада државних институција које су надлежнe за ова питања. Како би се постигли одређени циљеви, филмскa режија у дигиталном медију, где се актуелизује садржај на тему партнерског насиља, мора да испуни одређене захтеве, који ће утицати на положај жене у нашем друштву уопште, где указујемо на веома важне чињенице, шта као друштво треба да учинимо и колико је велика одговорност сваког појединца.
Методе у овом раду су се фокусирале на грађење филмске приче, сценаристичка грађа се базирала на истинитим чињеницама, до којих се долазило интервјуом/разговором са аутентичним жртвама насиља, како унутар породичних блиских пријатеља тако и широм региона на основу статистичких података и пријављених случајева партнерског насиља. Материјал до којег се долазило поменутим методолошким приступом, служио је за сценаристичку грађу интерактивног филма Одлука којим треба да се скрене пажња на важан социолошки проблем партнерског насиља на регионалном нивоу. Након финалне руке сценарија, формиран је ауторски тим који чине: глумачка подела, сектор камере, режије, монтаже итд. Затим се аплицирало за средства где нисмо наишли на подршку код званичних институција у Републици Србији, али смо били подржани од независне продукције Синемон (Cinnamon) и Синерент (Cinnerent). Који су помогли безусловно да овај доктосрки уметнички рад угледа светлост дана. Неизмерна морална подршка овом раду је била од од колега из Републике Хрватске, Црне Горе и Босне и Херцеговине. Препродукција филма почела је одмах након одобрене теме докторског рада у октобру месецу 2020.
7
године, продукција је почела у марту месецу 2021. у постпродукцију смо ушли крајем априла месеца такође ове године, извођење рада у јавности заказано је за 15. јун у Комбанк дворани. Режисерски поступак Андреја Арсењевича Тарковског на мене је утицао за интерактивну форму филма, који ћу опширније образложити у првом поглављу мог докторског уметничког рада.
Теоријско образложење докторског уметничког пројекта, поред методолошког увода, закључка и списка коришћене литературе, укључује два централна поглавља. У првом су анализирани поетички аспекти рада, са посебним акцентом на утицај који су на њега оставиле идеје А. Тарковског, а у другом је представљен технички оквир са дискусијом битних појмова за овај докторски уметнички пројекат. У прилогу су дати Сценарио, књига снимања и скице костима. | en |
dc.description.abstract | The film Decision, in digital media, deals with causes and consequences of partner violence, which is increasingly talked about, both in the Balkans and globally around the world. This is the result of a three-year study research in doctoral art studies at the Department of Digital Art, University of Arts in Belgrade, and its focus is on film directing in digital media. The Decision is the first interactive film in the Balkans to address the problems of partner violence. I treated the most important aspects of the current interactive media, to raise public awareness of the tragedy of the Balkan Patriarchate, where women are treated as lower beings in relation to the male population. I have dealt with the problem of partner violence against women in the Balkans to find out how to help victims, and how to start their education. My goal was to analyze current situation and define problems in the state institutions working methods. I wanted to give victim an idea how to overcome and solve some of their problems. I think that film directing in the digital media must meet certain requirements, which will affect the position of women in our society in general. We have to point out the responsibility of all human beings and highlight interaction of every involved person. Methods were focused on building a story based on true facts. I interviewed authentic victims of violence; both within family close friends and across the region based on statistics and reported cases of partner violence. The material obtained through the mentioned methodological approach was used for the screenplay of the interactive film Decision, which should draw attention to the important sociological problem of partner violence at the regional level. An author team was formed, once the script had been finalized. It consisted of the members of the production team: the camera operator, the director, the producer, etc. Firstly, we applied for funds in the official institutions of the Republic of Serbia, but it was unsuccessful. We were, finally, supported by the independent production houses Cinnamon and Cinnerent. The two productions helped a lot for this doctoral work of art to be presented. The greatest support came from the Republic of Croatia, Montenegro and Bosnia and Herzegovina colleagues. The production started in March 2021, following the approved thesis in October 2020. We entered the post-production at the end of April this year, and the public work was scheduled for June 15 in Kombank Hall. The directing procedure of Andrej Arsenjevič Tarkovski influenced me for the interactive form of the film, which I would explain in more detail in the first chapter of my doctoral artistic work. The theoretical explanation of the doctoral art project, in addition to the methodological introduction, conclusion and the list of used literature, includes two central chapters. The first analyzes the poetic aspects of the work, with a special emphasis on
9
the influence of Tarkovski's ideas. The second, a technical framework is presented with a discussion of important concepts for this doctoral art project. The scenario, the shooting book and costume sketches are attached. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.source | Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.subject | интерактивни филм, филмска режија, дигитални медиј, одлука, патријархат, партнерско насиље, жртва | en |
dc.subject | interactive film, film directing, digital media, decision, patriarchy, partner violence, victim | en |
dc.title | Oдлука - краткометражни филм у интерактивном медију | en |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Pravdić, Ivan; Golubović, Srdan; Baljak, Janko; Stojanović, Marko; Бешевић Гајић, Бранка; Odluka - kratkometražni film u interaktivnom mediju; | |
dc.contributor.coadvisor | Маринковић, Соња | |