• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ЧЕХОВ - МОТИВИ, интердисциплинарна амбијентална поставка

Thumbnail
View/Open
Извештај комисије (2.703Mb)
Дисертација (25.72Mb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Вићентић, Нинослава Р.
Faculty:
Факултет примењених уметности
Date Issued:
07-07-2021
Advisor:
Драговић, Јасна С.
Committee members:
  • Петровић, Љиљана М.
  • Костић, Александар
  • Ђуровић, Божудар
  • Милијановић, Добривоје
Abstract
Докторски уметнички пројекат Чехов – мотиви је амбијентална, интердисциплинарна поставка која користи начин и принципе сценографског изражавања у уметничком обликовању, како простора тако и текста који му је намењен. Настао је с циљем да укаже на могућности и улогу коју сценографија може имати у намери да се изрази изван уобичајеног контекста, избору одређеног вербалног садржаја и њему иманентног простора, као и средстава и начина њиховог међусобног прилагођавања, артикулације и презентације. Чехов – мотиви је амбијентална поставка серије слика насталих по мотивима Чеховљевих драма. На првом спрату зграде Музеја града Београда, помоћу светла, звука, сценографских интервенција и аутентичног амбијента старе зграде омогућена је, временски и просторно издвојена секвенца која обједињује изабране мотиве, и системом организованих знакова остварује њихово повезивање у (нови) текст. Сам простор се пројектује уместо да буде место пројекције, преузима организацију слика, емитује зна...чење и постаје активни саучесник у процесу трансформације посматрача у интерпретатора текста. Фокус се са естетског, помера на феноменолошки, физички и емотивни доживљај који доприноси читању и тумачењу, свим чулима сагледаних, слика. Рад је подељен у три дела од којих је први део покушај да се на основу семиолошких метода успостави једна могућа теорија сценографије, други је анализа сценографских читања Чеховљевих дела, а трећи део представља опис уметничког пројекта, постављеног тако да практично примени и провери изнете тезе из првог дела рада како би се произвео јединствени догађај на граници између визеулних и извођачких уметности.

Keywords:
сценографија, Чехов, мотиви, интердисциплинарна поставка, урбани простор, амбијентална сценографија, визуелна драматургија
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/512

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback