dc.contributor.advisor | Блажина, Зоран А. | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.other | Бочина, Ранко Н. | |
dc.contributor.other | Нешић, Душан Б. | |
dc.contributor.other | Петровић, Љиљана М. | |
dc.contributor.other | Драгосавац, Славица, С. | |
dc.creator | Николић, Јована Ј. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-15T12:59:35Z | |
dc.date.available | 2021-03-15T12:59:35Z | |
dc.date.issued | 2021-07-06 | |
dc.date.submitted | 2021-03-15 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/499 | |
dc.description.abstract | Докторски уметнички пројекат „Дизајн за особе трећег доба – књига графичких стандарда“ настаје у јединственом периоду у историји човечанства – периоду када светска популација стари и у бројности престиже младу и средњу популацију, творећи феномен обрнуте демографске пирамиде. Свест о постојању овог феномена оправдава тему, која ће отворити питања дизајнирања за припаднике ове старосне популације.
Хиперумрежено друштво, у коме се комуникација одвија у свим правцима - на релацијама: човек-човек, човек-машина и машина-машина захтева преиспитивање функционалности постојећих графичких комуникација, у контексту дизајнирања за особе трећег доба, као и комуникацијских канала преко којих се одвија размена информација.
Циљ овог пројекта је да стратешким графичким деловањем учини видљивијим проблеме и теме које се тичу особа трећег доба, ширем кругу људи, али и да популаризовањем теме пробуди свест о њеном значају, стварајући предуслове за критичко разматрање и креативно деловање. Полазећи од претпоставке да, у најширем смислу „видети“ значи „разумети“, рад тежи осветљавању значајних тачака живота особа трећег доба, са циљем осавремењавања погледа на овај период живота.
Вођена ставом Виктора Ј. Папанека (Victor J. Papanek), идеологијом дизајнера Бруса Мауа (Bruce Mau), али и идејом о свеприсутности софтвера Лева Мановича (Lev Manovich), истраживању приступам широко - тежећи интеграцији сазнања из области социологије, психологије, геронтологије, теорије медија, студија софтвера и графичког и друштвеног дизајна.
Као резултат следи закључак да савремене графичке комуникације треба мислити у оквиру мрежа и нових медија, па као продукт настаје хипермедијални рад „Соба 65 - водич кроз симболе трећег доба“ који служи као визуелна платформа за мапирање проблема особа трећег доба.
Спајањем графичких комуникација и нових технологија отвара се поље за креирање савремених знакова и симбола, сведочанства духа садашњег времена. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | дизајн за особе трећег доба, мапирање проблема, графички дизајн, друштвени дизајн, нови медији | en |
dc.title | Дизајн за особе трећег доба - књига графичких стандарда | en |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Blažina, Zoran A.; Bočina, Ranko N.; Petrović, Ljiljana M.; Dragosavac, Slavica, S.; Nešić, Dušan B.; Nikolić, Jovana J.; Dizajn za osobe trećeg doba - knjiga grafičkih standarda; | |