dc.contributor.advisor | Dragićević Šešić, dr Milena | |
dc.contributor.other | Medenica, dr Ivan | |
dc.contributor.other | Ristić, dr Maja | |
dc.contributor.other | Vučetić, dr Radina | |
dc.contributor.other | Lukić Krstanović, dr Miroslava | |
dc.creator | Karaulić, Jovana | |
dc.date.accessioned | 2020-04-03T15:36:01Z | |
dc.date.available | 2020-04-03T15:36:01Z | |
dc.date.issued | 2020-07-07 | |
dc.date.submitted | 2020-04-03 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/454 | |
dc.description.abstract | Uvidom u politički, socijalni i kulturni diskurs jugoslovenske prakse, istraživanje ima
za cilj da pokaže na koji način upravljanje sletom kao kulturalnom izvedbom u funkciji
ideološkog aparata države zavisi od aktuelnih javnih i kulturnih politika. Analiza
međusobne sprege javnih politika i njenih organizacionih nosilaca kroz formu sleta kao
kulturalne izvedbe jugoslovenstva pokazaće sličnosti i razlike u konceptu upravljanja
projektom ideološkog aparata u različitim istorijskim periodima Jugoslavije. U radu se
na osnovu arhivske građe, periodike, narativnih izvora, svedočanstava, ali i domaće i
strane literature analizira primena i uticaj javnih politika na koncept upravljanja sletom
kao kulturalnom izvedbom jugoslovenstva u procesu izgradnje identiteta države i
nacije na našim prostorima. U radu je prikazano na koji način je upravljanje projektom,
u funkciji ideološkog državnog aparata, zavisilo od vrednosno idejnog konteksta javnih
politika u oba perioda jugoslovenstva (kraljevina i socijalizam).
Zadatak istraživačkog procesa (koji će biti realizovan metodom studije slučaja) jeste
opisivanje postojećih metoda organizovanja državnog scenskog događaja, odnosno
opšte razumevanje pojave i nivoa upravljanja sletom kao kulturalnom izvedbom u
funkciji javnih politika. Na primerima sleta kao kulturalne izvedbe jugoslovenstva u
periodima kraljevine i socijalizma (1930, 1957, 1988), analizirana je dinamična veza
između aktuelnih javnih politika u određenom društvenom kontesktu i njihovih
instrumenata u izgradnji jugoslovenske „zamišljene zajednice” i njenog identiteta.
Interdisciplinarni pristup u analizi omogućio je spoznavanje specifičnosti projektnog
menadžmenta posebnog formata kulturalne izvedbe (sleta) i njenih organizacionih
osobina, o čemu nije bilo previše reči u akademskoj literaturi. | en |
dc.description.abstract | By delving into the political, sociological, and cultural discourse of the Yugoslav practices,
the study aims to demonstrate how the management of the rally as a cultural
performance in the function of the ideological state apparatus depends on current public
and cultural policies. The analysis of the correlation between public policies and their
organizational proponents, through the form of rally as a cultural performance of Yugoslavism
reveals the similarities and differences in the concept of management of the
ideological apparatus project across different historical periods of Yugoslavia. The paper
relies on archival materials, periodicals, narrative sources, testimonies, as well as
national and foreign literature to analyse the implementation and influence of public
policies on the concept of management of the rally as a cultural performance of Yugoslavism
in the process of building the state and national identity in our region. The
paper shows how project management, in the function of the ideological state apparatus,
depended on the valuative and conceptual context of public policies in both iterations
of Yugoslavism (kingdom and socialism).
The objective of the research process (which will include the case study method) is to
describe the existing methods of organizing the national stage event, or a general understanding
of the phenomenon and level of management of the rally as a cultural performance
in the function of public policies. Using the examples of the rally as a cultural
performance of Yugoslavism in the kingdom and socialism phases (1930, 1957, 1988),
the paper analyses the dynamic relationship between current public policies in a specific
social context and their instruments in constructing the Yugoslavian ‘imagined
community’ and its identity. The interdisciplinary approach to analysis enabled the
cognition of the specificities of project management in a special format of cultural performance
(rally) and its organizational features, which has not been addressed much in
academic literature. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметности | sr |
dc.source | Факултет драмских уметности | sr |
dc.subject | javne politike, kulturalne izvedbe, eksplicitne i implicitne kulturne politike, slet, jugoslovenstvo. 6 | en |
dc.subject | public policies, cultural performances, explicit and implicit cultural policies, rally, Yugoslavism. | en |
dc.title | SLET KAO KULTURALNA IZVEDBA JUGOSLOVENSTVA: JAVNE POLITIKE I UPRAVLJANJE | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dcterms.abstract | Драгићевић Шешић, др Милена; Лукић Крстановић, др Мирослава; Ристић, др Маја; Вучетић, др Радина; Меденица, др Иван; Караулић, Јована; | |