СВЕ У СВЕМУ - вишемедијски перформанс у форми мјузикла
doctoral project
Metadata
Show full item recordAuthor:
Илић, ИванFaculty:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиDate Issued:
17-06-2020Advisor:
Рапајић, СветозарCommittee members:
- Правдић, Иван
- Савић, Светлана
- Гњатовић, Ана
- Стефановић, Бранислава
Abstract
Докторски уметнички пројекат „Све у Свему...“, вишемедијски
перформанс у форми мјузикла, на критички начин, кроз вишемедијска таложења,
уодношавања и међусобне синтезе и јединствани концепт сагледава савремено
друштво. Намера аутора, а како ћемо видети и креативног и извођачког тима, је била
да гледаоца на један несвакидашњи начин проведе кроз нашу системски контролисану
стварност, кроз симулакрум огољен од своје представности, и да публику наведе на
другачије промишљање свог животног, друштвеног, политичког и медијског окружења.
Кроз уметничко тумачење тематика, изградњом сопствене естетске ауре, дело тежи да
постави нова питања и отвара дискурс будућности Човечанства и света у коме живимо.
Пројекат садржи три засебне целине. Cентрални део представља мјузикл
„Пећина“ који је премијерно био изведен на реномираном фестивалу БЕЛЕФ 2019, са
два извођења, 25. и 26. Јуна 2019., у великој сали Александар Поповић у Установи
Културе Вук Стефановић Караџић у Београду. Окупио је ауто...рски тим, осам глумаца,
седам плесача, једанаесточлани оркестар, диригента и пратеће техничко особље
неопходно за извођење комплексног музичко-сценског дела. Саставни део овог
уметничког пројекта такође чине и поеме „Да ли се чује наш глас“ и „Пећинска прича“
које свака на свој начин, као пред-епизоде уводе читаоца у „Пећину“.
Широки спектар утицаја у естетском и теоријском смислу налаже да дело, кроз
свој постмодернистички приступ и вишемедијска таложења и уодношавања, користи
стилске и естетске елементе различитих приступа, и поставља ризоматски облак
означитеља из кога медијске линије наратива црпе непрегледне и несагледиве
могућности тумачења и синтеза. Поред широког теоријског и естетског оквира који се
тиче самог дела, истраживач нуди и одређене увиде у динамику групног стваралачког
процеса који је присутан у стварању комплексног вишемедијског дела у
професионалном окружењу.
The artistic project “Sve u svemu…” (“All in all…”), a multimedia performance in
form of a musical, critically and through multimedial settlings, inter-relations and synthesis,
and a unique concept views the contemporary society. The intent of the author, and as we
will see the entire creative and interpretative team, was to take the viewer on an unusual
journey through our systemically controlled reality, through a simulacrum striped from its’
theatricality, and to steer the audience to a different rethinking of our life’s, social, political
and media surroundings. Through artistic interpretation of themes and issues, and creation of
a delicate esthetic aura, the work whishes to pose new questions and open the discourse of the
future of Humanity and the World we live in.
The project is comprised of three parts. The central segment represents musical
theater play “Pećina” (“The Cave” - the musical), that premiered on the renown artistic
festival BELEF 2019, holding two perfo...rmances on the 25th and 26th of June, 2019. The
shows were performed on the main stage „Aleksandar Popović“, at the Vuk Stefanović
Karadžić Performing Arts Center in Belgrade. It brought together a creative team, eight
actors, seven dancers, eleven-piece live orchestra with a conductor and a large group of
technical staff that is necessary for presenting a complex piece of musical theater. The work
also includes two poems, “Can Our Voice Be Heard” and “The Cave Story” and as an integral
part of this project each in its own way acting as a prequel that takes the reader into “The
Cave” (the musical).
A vast array of influences pertaining to the esthetic and theoretical framework suggests
that the work, through its postmodernist approach and multimedial layering and correlations,
utilizes stylistic and esthetic elements of various approaches, and sets a rhyzomathic cloud of
references allowing for various media narratives to draw from broad and unforeseen
possibilities for interpretation and synthesis. Besides the vast theoretical and esthetic
framework pertaining to the work, the research offers certain insights into the dynamics of the
group creative process that is present in creating a complex work of artistic multimedial
project within a professional setting.