Show simple item record

dc.contributor.advisorЋирић, Растко М.
dc.contributor.otherСтојадиновић, Оливера Р.
dc.contributor.otherКузмановић, Бранка К.
dc.contributor.otherНешић, Душан Б.
dc.contributor.otherРаковић, Бранко
dc.creatorMiМићановић, Здравко М.
dc.date.accessioned2019-11-28T13:58:43Z
dc.date.available2019-11-28T13:58:43Z
dc.date.issued2020-06-17
dc.date.submitted2019-11-28
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/430
dc.description.abstractДокторски уметнички рад Плакат догађај. Од испразног стецишта до генератора смисла, темељи се на установљавању, испитивању и проверавању ваљаности, тиме и делотворности плаката догађаја. При томе, ликовно-структурална организација плаката и његова комуникативна својства условљени су, не посредовањем и преносом, него њим самим у градњи значења и смисла. Радом је обухваћено обликовање и реализација неколико десетина плаката, од којих већина припада стварним збивањима и садржајима у области културе. Полазни и кључни подстицаји за рад Плакат догађај долазе из два потпуно различита извора. Према првом од њих, Предметном плакату (Sachplakat), најбитније је да плакат својом објективизацијом потврђује властиту намену. И такође, да плакат не треба бити само формом и ликовно атрактиван него и комуникативно сврховит. Други извор полази од семиолошких истраживања Ролана Барта (Roland Barthes) са тежиштем на студији Мит данас. Парафразирајући Барта, вредно је истаћи да је битно да се плакат сагледава у његовој уроњености у језик, и да не би требало залазити „иза“, што значи, да је „простор плаката покривен, а не пробушен“. У начину формирања наслова и поднаслова докторског уметничког рада примењен је и поступак који је основ целокупног истраживања заснованог на структуралној лингвистици, формализму, постструктурализму и семиологији. Тежиште je на значењима постигнутим међусобним односима уврштених речи код именовања. Тиме су уједно наговештени предмет и циљ рада. Средишни део истраживања у полазишту садржи представљање првог ауторског плаката насловљеног нулти плакат. Њим отпочиње и рад у области плаката значајно инициран тим стеченим искуством. Нулти плакат је постао и парадигма три развојне и повезане фазе плакатске праксе и четврте произашле из тих фаза. Систематским извођењем принципа и начина градње из наведеног материјала, поступно израста плакат догађај. Целовито посматран, практичан рад се одвија у три фазе које карактеришу укључени плакати и (про)мене настајале логиком облика, са цртежом као основним елементом, логиком поступка, обележеног колажем и монтажом и логиком материје, насловљене тијело-простор плаката. Четврти, изведени део из претходне три фазе, назван Сучељавања, обједињује три серије и шест парова плаката са тежиштем на компарацији различитих обликовних поступака примењених код уврштених плаката.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.sourceФакултет примењених уметностиsr
dc.subjectнулти плакат, цртеж, монтажа, тијело-простор, плакат догађајen
dc.titleПЛАКАТ ДОГАЂАЈ - од испразног стецишта до генератора смислаen
dc.typeotheren
dcterms.abstractĆirić, Rastko M.; Stojadinović, Olivera R.; Nešić, Dušan B.; Raković, Branko; Kuzmanović, Branka K.; MiMićanović, Zdravko M.; PLAKAT DOGAĐAJ - od ispraznog stecišta do generatora smisla;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record