Prikaz osnovnih podataka o zapisu
ПЛАКАТ ДОГАЂАЈ - од испразног стецишта до генератора смисла
dc.contributor.advisor | Ћирић, Растко М. | |
dc.contributor.other | Стојадиновић, Оливера Р. | |
dc.contributor.other | Кузмановић, Бранка К. | |
dc.contributor.other | Нешић, Душан Б. | |
dc.contributor.other | Раковић, Бранко | |
dc.creator | MiМићановић, Здравко М. | |
dc.date.accessioned | 2019-11-28T13:58:43Z | |
dc.date.available | 2019-11-28T13:58:43Z | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.date.submitted | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/430 | |
dc.description.abstract | Докторски уметнички рад Плакат догађај. Од испразног стецишта до генератора смисла, темељи се на установљавању, испитивању и проверавању ваљаности, тиме и делотворности плаката догађаја. При томе, ликовно-структурална организација плаката и његова комуникативна својства условљени су, не посредовањем и преносом, него њим самим у градњи значења и смисла. Радом је обухваћено обликовање и реализација неколико десетина плаката, од којих већина припада стварним збивањима и садржајима у области културе. Полазни и кључни подстицаји за рад Плакат догађај долазе из два потпуно различита извора. Према првом од њих, Предметном плакату (Sachplakat), најбитније је да плакат својом објективизацијом потврђује властиту намену. И такође, да плакат не треба бити само формом и ликовно атрактиван него и комуникативно сврховит. Други извор полази од семиолошких истраживања Ролана Барта (Roland Barthes) са тежиштем на студији Мит данас. Парафразирајући Барта, вредно је истаћи да је битно да се плакат сагледава у његовој уроњености у језик, и да не би требало залазити „иза“, што значи, да је „простор плаката покривен, а не пробушен“. У начину формирања наслова и поднаслова докторског уметничког рада примењен је и поступак који је основ целокупног истраживања заснованог на структуралној лингвистици, формализму, постструктурализму и семиологији. Тежиште je на значењима постигнутим међусобним односима уврштених речи код именовања. Тиме су уједно наговештени предмет и циљ рада. Средишни део истраживања у полазишту садржи представљање првог ауторског плаката насловљеног нулти плакат. Њим отпочиње и рад у области плаката значајно инициран тим стеченим искуством. Нулти плакат је постао и парадигма три развојне и повезане фазе плакатске праксе и четврте произашле из тих фаза. Систематским извођењем принципа и начина градње из наведеног материјала, поступно израста плакат догађај. Целовито посматран, практичан рад се одвија у три фазе које карактеришу укључени плакати и (про)мене настајале логиком облика, са цртежом као основним елементом, логиком поступка, обележеног колажем и монтажом и логиком материје, насловљене тијело-простор плаката. Четврти, изведени део из претходне три фазе, назван Сучељавања, обједињује три серије и шест парова плаката са тежиштем на компарацији различитих обликовних поступака примењених код уврштених плаката. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | нулти плакат, цртеж, монтажа, тијело-простор, плакат догађај | en |
dc.title | ПЛАКАТ ДОГАЂАЈ - од испразног стецишта до генератора смисла | en |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Ćirić, Rastko M.; Stojadinović, Olivera R.; Nešić, Dušan B.; Raković, Branko; Kuzmanović, Branka K.; MiMićanović, Zdravko M.; PLAKAT DOGAĐAJ - od ispraznog stecišta do generatora smisla; |