Међувреме интерактивна мултиекранска видео инсталација
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о записуДокторанд:
Тесла, АникаФакултет:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиДатум одбране:
19-06-2020Ментор:
- Медиговић, Миодраг
- Јованић, Александра
Чланови комисије:
- Грба, Дејан
- Правдић, Иван
- Давић, Александар
Сажетак
Међувреме је интерактивна мултиекранска видео инсталација која се састоји од видео
материјала и софтвера и постављена је на веб-сајту. Софтвер је наменски прављен и
чини механизам инсталације.
Намера аутора је да овим пројектом скрене пажњу на проток реалног времена и
изборе које чинимо у дигиталном простору, тако што им даје конкретну визуелну
димензију кроз производ интеракције корисника и инсталације.
Користећи се постулатима филмског језика и филмске монтаже, аутор режира
своју причу - уметнички мултинаративни дигитални простор који гради са унапред
припремљеним видео садржајима из трејлера холивудских акционих хитова и
одабраних филмова редитеља Акире Куросаве (енг. Akira Kurosawa). Сваки корисник
интеракцијом са инсталацијом ствара своју верзију тог наратива. Производи сесија су
јединствени и могу се видети на страници галерије. Састоје се од графичког колажа који
представља корисниково време проведено у инсталацији, и филмске секвенце која је
визуелизација кориснико...вог фокуса/пажње. Представљају надограђену вредност
полазних појединачних целина и нову форму наратива у дигитално интерактивном
домену која може бити и самостално представљена, ван констекта инсталације.
Докторски уметнички пројекат Међувреме представља практично истраживање
могућности стварања нових филмских наратива користећи интерактивност кaо основни
модел комуникације између линеарног и нелинеарног. Овај рад припада домену
дигиталне, генеративне уметности, користи старе и нове медије и контролисану
случајност одабира садржаја. Истраживањем и експериментисањем са отвореним и
затвореним наративним структурама, Међувреме даје нов креативни приступ рециклажи
постојећег филмског материјала.Разматрањем односа слободног, корисног времена и међувремена и анализом
проблематике савременог дигиталног живота појединца, аутор симболички покушава да
укине нежељено време трансформишући га кроз Међувреме уз упутство: гледање ствара
причу. За разраду концепта Међувремена коришћене су теоријска, компаративна и
аналитичка метода. Уметнички допринос Међувремена огледа се у креативном споју
филмске и интерактивне уметности у циљу стварања новог наратива који постоји у
равни филма и искуства.
Иновација коју доноси овај пројекат је настала у процесу реализације, то је
кинематичка оптимизација – протокол који омогућава оптимално искуство филма у
производу Међувремена.
Међувреме је пројекат који је изведен у дигиталном окружењу са доступном
технологијом тако да и крајњи резултат и изведба успешно износе идејну суштину рада.
Meantime (Međuvreme) is an interactive online multi-screen video installation. It is composed
of video material and on-demand solution software – the core mechanism of the installation.
Author`s intent is to draw attention to the passage of time, and the choices that we
make in the digital domain, by creating a concrete and defined visual identity as a result of
interaction between the user and the installation.
Using the principles of film language and film editing, the author is directing her story
– the multiple narrative set in the digital environment, and built with pre-existing video content
which consists of edited footage from Hollywood blockbuster action movies and selected
movies of director Akira Kurosawa.
Users create their own, individual versions of the presented narrative, using interaction
as the method of choice. The results are unique for each session, and they are placed on the
gallery page in the form of a graphic collage which represents the amount of time the user
spent in the installation, and a movie sequence – visualization of user’s focus/attention.
The final results represent the upgrade of the starting content, and a new narrative
form in the digital interactive environment, which can be presented as a stand alone piece,
outside the context of the installation.
Meantime, as an doctoral art project, represents a practical research of possibilities for
creating new film narratives, using interactivity as a base model of communication between
linear and non-linear. This project belongs to the digital domain and generative art, using the
old and the new media and controlled randomness of content selection. Researching and
experimenting with open and closed narrative structures, Meantime gives a new, creative approach
to recycling film material.
Considering the relation between free time, useful time and meantime, and analysis of
individual contemporary digital life problems, the author symbolically tries to nullify useless
time by transforming it through Meantime, giving the users only one instruction: create the
story just by looking.