• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

APSOLUP- Sekundarno značenje apsolutnog lupa kroz medij sinemagrafa

Thumbnail
View/Open
Nikolaos Katoulotos_DUP (4.183Mb)
Izvestaj Komisije za Nikolaosa Katsoulotosa (212.8Kb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Katsoulotos, Nikolaos
Faculty:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметности
Date Issued:
26-10-2019
Advisor:
Arvanitidis, Aleksandra
Committee members:
  • Ćirić, Rastko
  • Šijak, Ivan
  • Pravdić, Ivan
  • Davić, Aleksandar
Abstract
Istraživanje se temelji na karakteristikama lupa (loop) ˗ beskonačne petlje u svim oblicima koje ima kao i na njegovom pojmovnom širenju. Namera u ovom radu je obimno predstavljanje sredstva sinemagrafa i prva dublja analiza tehnike njegovog stvaranja i načina njegovog funkcionisanja, sa ciljem popunjavanja praznina zbog nedostatka literature za ovaj medij. Po prvi put se određuje karakterističan deo ciklusa kretanja (Apsοlup) u sinemagrafu koje ga čini jedinstvenim u odnosu na druge slične oblike animiranih slika. Kasnije, proučava se lup (beskonačna petlja) kao alat pripovedanja i njegova upotreba koja prenosi simboličke poruke tako kako ne može ni jedno drugo optičko sredstvo. Shvatajući potpuno sve karakteristike medija sinemagraf i njegove mogućnosti, dobijamo jedan nov način pripovedanja koji posmatrač stavlja u aktivnu ulogu.
The research focuses on the characteristics of the loop in all its forms, as well as on its conceptual meaning. This paper presents the media of cinemagraph and its first deep analysis of the technique of its creation and the way it functions, in order to fill the gaps due to the lack of literature for this medium. For the first time is defined that characteristic (absoloop) that form a cinemagraph, which makes it stand out from other similar animated image formats. Furthermore, loop is studied as narrative tool and how it communicates complex messages in such a way that no other media can. Having fully understood the conceptual meanings of cinemagraph, then is used practically as the main medium on an installation, in a new narrative way, which puts the viewer in an active role.
Keywords:
sinemagraf, beskonačna petlja, animacija, video, fotografija, apsolup / sinemagraf, infinite loop, animation, video, photography, absoloop
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/398

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback